Monday 10 September 2012

OH BATMAN!!

 23 Syawal 1433H
Assalamualaikum w.b.t!!

Korang suka tak cite Batman?? Dulu aku memang minat giler dengan filem Batman ni... sampaikan e-mail address semuanya nak letak "Batgirl" (one of the character in Batman, played by Alicia Sliverstone)... pas tu aku punya initial mesti nak letak simbol batman... huhuhu..  Tapi sekarang keterujaan aku dengan sequel Batman ni dah makin mengurang.. entah laa.. mungkin aku dah tua kot!! hahaha.... 

Anyway, aku nak share sket laa.. cite Batman ni banyak squeal dia.. yang bersiri tuu x yah cite la kan.. ni yang di jadikan filem ni... paling awal filem batman pada tahun  1989. Tajuk filem tu pun simple jer.. "Batman". Michael Keaton di pilih untuk memegang watak utama sehingga sequel ke-2 iaitu pada tahun 1992 dalam "Batman Returns"... 

Nampak jer gagah perkasa bila pakai suite ni kaann...
Bagi aku, Michael Keaton tak sehebat mana untuk membawa watak Batman.. kenapa?? sebab Super Hero kena hensem... dia tak hensem maa!! hehehe.. marah plak peminat Michael Keaton...

Next movie was publish in 1995. "Batman Forever" telah dibintangi oleh Val Kilmer sebagai watak utama.. Haaa... baru ler macho sket nak jadi super hero kan...
Masa ni, costume Batman dah makin mantop nampaknya!!
Pada tahun 1997, muncul plak "Batman & Robin". Masa ni George Clooney plak jadi batman.. Ni ler squeal batman paling aku suka.. kenapa?? sebab ada Robin & Batgirl... teruja sangat2 bila tengok mereka beraksi..


Dalam 2005, era baru bagi batman bila sequel terbaru "Batman Begins" muncul dengan hero baru, Christian Bale. Dalam Batman Begins ni x ler rasa cam mengarut sangat bila tengok Gotham City tuu... kire cam x nampak kartun sangat laaa.. beside Batmobile pun dah nampak ganas jer kaann... hehehe..


Di sebabkan keserasian Christian Bale, beliau diberi kepercayaan untuk memegang watak batman untuk dua sequel batman iaitu The Dark Knight (2008) dan The Dark Night Rises (2012)..

So, 4 jejaka di beri kepercayaan untuk membawa watak Batman... Tapi, sapa yang paling NGAM untuk jadi batman ni?? 


of course la CHRISTIAN BALE!!! ♥♥ lalalala...

No comments:

Post a Comment