Thursday 4 October 2012

Eh!!! Terkonang la pulak...

Assalamualaikum w.b.t..

Pagi ni, Kak Hasni (my officemate) duk buka blog aku. Dia terbaca ler entry aku  tentang kaset laa... walkman laa.. KRU laa.. since we are sitting side by side, terus masuk mode : turn back time.. masing -masing  duk share kisah di zaman sekolah. Aku dengan kak hasni x banyak beza umur.. She just 3 years older than  me.. So we are proud to be teenagers of the 90's!! Yeah!! Tapi jangan ler duk tanya umuq cek berapa no... segan!! hehehe...

Aku masih ingat lagi di saat aku menjejakkan kaki di Sekolah Menengah Dato' Ahmad Maher, Kota Bharu Kelantan (middle of 90-s). Culture shock la wei... from primary to secondary.. banyak beza tuu... yang nyata.. aku bukan budak hingusan lagi... tapi dah mula berkembang menjadi remaja gitew.. Masih terpahat di mata aku bila trend senior di sekolah tuu.. especially kakak senior laa..  semua pakai kain singkat.. semua nya kain paras buku lali..and with short socks..  pas tu pakai tudung yang ada pengeras (awning) yang di ikat dalam tudung sekolah... terkebil-kebil mata aku tengok tudung kakak senior yang keras bak blackboard sekolah tuu...

Bila aku masuk form 3, semua dah kemaruk dengan muzik rap.. and of coz laa KRU banyak memberi impak ke dalam hidup kami.. semua nak pakai baju ala2 rappers.. nak pakai baju sweater yang ala2 rain coat tuu.. masa tu dah x der kain singkat2 ni.. semua dah upgrade size.. kalo normal size M, boleh tukar jadi size XL. Bukan badan yang naik..tapi trend... trend bros... entah ler.. aku pun dah lupa nama nya.. hehehe... masih ingat masa di form 3, junior kena buat persembahan untuk senior sempana Malam Abadi (malam meraikan senior).. semua pakat nak wat persembahan tarian rap tuu... termasuk ler batch kita orang.. All that she wants by Ace of Base menjadi musik latar.. perghh!!!

Persembahan dari batch aku masa Malam Abadi... Terbaik whoaaa...!!
Form 4, trend budak sekolah semakin pelik... kalo dulu kain singkat... la ni dah menjadi labuh.. meleret ke lantai gitew.. termasuk la aku.. Huhuhu!! Bising Mami bila basuh baju sekolah aku... hujung kain dah hitam gitu.. mana tak nya.. satu sekolah aku sapu dengan kain yang meleret tuuu...satu lagi.. lengan baju.. mak air semuanya yang besau dan labuh sampai ke buku lima.. huhuhu.. senang nak selak lengan baju katanya...Since aku agak kasar masa sekolah dulu (al-maklum laa.. ada 2 orang abang kan..) so pilihan pakaian aku mesti la t-shirt. Masa tu brand B.U.M sgt femes... hehehe... sanggup simpan duit nak beli baju tuu.. size nya.. mak aih!! abah aku pun leh muat... tapi di sebabkan trend kann... sanggup pakai t-shirt yang dah macam guni beras tuu..Selain tu, Black Top by Reebok juga menjadi pilihan ku.. Dari segi barangan plak, brand "Garfiled" sangat femes among girls.. jam plak.. semua nak Brand Guess..

T-shirt kesayangan.. kumpul duit nak beli baju ni... Dulu, RM50 tu besar nilainya
Form 5, masih membawa imej yang sama,  cuma kali ni kasut sekolah plak bertukar trend.. Kalo dulu.. kasut sekolah mesti nak yang mahal... harga dalam RM30-RM40 sepasang.. tapi sejak aku tukar pakai kasut Penguin, tersenyum Mami i tau... harus ler senyum panjang sebab kasut tu HANYA RM9.90 sepasang.. Abah aku cakap tu kasut apek tua... hehehehe...
My school shoes
Actually, masa ni nak tunjuk kasut penguin kami yang hitam dan basah itew (masa tu musim boh.banjir di Kelantan).. Tapi photographer semi-pro.. so ini la hasilnya...
Aku rasa sangat bertuah sebab membesar di era 90's... walaupun x der Samsung S3, x der ipad, x der Facebook, tapi kami tetap enjoy.. kami x perlu mintak duit dengan parents untuk beli barang2 kehendak kami.. kami sanggup simpan duit sendiri untuk membeli nya.. gigih sangat kan!! hehehe...

~ Peace out ~

No comments:

Post a Comment