Friday 21 September 2012

My Hometown [Part 2 ~ The Wedding]

 5 Zulkaedah 1433H
Assalamualaikum w.b.t!!

[Dedicated to my dear Ayu]

This time aku nak share pasal wedding of the year yang telah berlangsung pada 14 - 15 September 2012 di kediaman Pok Ya, Taman Uda Murni, Kelantan. Wedding yang di nanti-nantikan oleh semua piihak (cewah!! cam artis plak).. MY BEST FRIEND WEDDING... my dear HAIYU with the chosen one Mr. Shazwan Ishak. 

A lil' bit intro about our friendship:

Known each other since high school at Sek.Men. Dato' Ahmad Maher, Kota Bharu. Form 1- form 3, Ayu bersekolah di Senawang, N.Sembilan (kat situ ler dia jumpa The Chosen One tuu...) Then, after PMR, her father, Pok Ya has been transfered to Kota Bharu. So ayu telah mendaftar di sekolah aku. Masa tu x geng mana la sebab dia budak sains.. aku plak budak tenik.. mana nak ngam kan..hehehe, tapi aku tahu la tentang kewujudan insan yang bernama Haiyu Syahida ni...

After high school.. jodoh kami panjang.. bertemu pulak di menara gading (ayat fav. dulu2..) bertemu di UiTM caw. Kelantan. Aku di jurusan Business Studies dan dia di jurusan Banking.. and yet.. still in the same faculty. Duduk plak di blok asrama yang sama... di level yang sama...

Bila dah grad, masing-masing bawa diri.. aku menghala ke Putrajaya... dan dia, setia di bumi Cik Siti Wan Kembang.. dengar cite dia kerja di pelbagai bank.. ok la tuu.. gaji mesti mahal kan... dan sekitar dalam tahun 2008 (rasanya laaa.. dah lupa!!) aku terserempak dengan kawan lama Maziani (ex-UiTM), di Tesco KB. Dia cakap Ayu duk cari contact number aku... rupa-rupanya dia dpt kerja di JPM. Tetap & berpencen!! Masa tu nak ajak duk sesama pun.. aku dah cukup ahli rumah... so dia menyewa bersama kenalan baru dari JPM. Tapi jodoh kami tetap kuat.. dalam tahun 2009/2010 dia pindah duk dengan aku... berdua!! then aku apply kuaters.. So kami sama-sama pindah... menjadi penjawat awam yang berdedikasi, tetap & berpencen. 3 tahun bersama.. pelbagai onak dan duri di lalui.. kami tetap bersama.. sehingga lah 11 September 2012... secara rasminya dia kuar dari rumah kami.. dan telah berpindah ker aras 14, same blok la dengan aku... hehehe.. so naik 1 tingkat jer.. kire kuat lagi la saki baki jodoh kami tuu...

Me & Joe

14 September 2012 (Jumaat)
Seawal jam 5.30 petang, aku dah bersiap-siap untuk ke Majlis Akad Nikad Ayu. Awal-awal lagi dia dah whatsapp dengan aku, katanya tema black & white.. so kalo ada kaler tuu.. elok ler pakai sama kaler kan.. sib baik aku ada jubah hitam.. so x der masalah ler untuk cari baju hitam kan. Jalan nak ke bandar KB agak sesak sebab malam tu ada match bola Piala Malaysia. But, nothing to worries la kaaann.. awal lagi. Dalam 7 mlm aku reach out at my abam Joe(panggilan manja kami...) Plan asal dia x nak bawa baby (anak kesayangan dia laaa) tapi di sebabkan baby dah tgk mama dia duk pakai baju cantik-cantik.. nak ikot pulak... dalam kol 7.20 malam aku sampai di rumah pengantin...

Sampai jer.. pengantin tgh make up.. at first terkejut gak sebab make up nya agak tebal..but hey.. pengantin sememangnya kena over sket kann.. hehehe... bulu mata mengalahkan Rozita Che Wan laa.. Ayu nampak nervous malam tuu!!( ye ker nervous?? hehehe) Before pengantin lelaki sampai, apa lagi.. berposing sakan la aku dgn Joe.. tapi x leh over sangat sbb anak dia mula meragam disaat pengantin lelaki sampai.. penat + lapar.. hehehe....

Nangis Cik Ta bile tengok bulu mata ni...
Di saat menunggu kedatangan Putera Impian... hehehe...
Tepat jam 9 malam, rombongan pengantin lelaki sampai.. dup dap..dup..dap.. gitew. Dengan Sekali lafaz, Ayu sah menjadi isteri kepada Shazwan... Tahniah!!

Acara menyarung cincin oleh kedua mempelai sambil diperhatikan oleh ayah masing-masing

Tahniah uols!!

Lepas jer majlis.. snap 2,3 keping.. then trus cari makanan.. lapar laaa... Thanks to Ibu Ayu.. the dinner was superb!! terbaik laaa... Dalam 10.30 malam aku bergegas pulang sebab besok pagi kena datang balik...

15 September 2012 (Sabtu)
Hari yang ditunggu-tunggu telah tiba.. Big day for Ayu & Shazwan... Seawal jam 9 pagi aku dah gerak ke rumah Joe. Ambik dia dulu then terus ke rumah ayu... sampai jer di perkarangan rumah, terus nampak ni..

Purple + pink = Shweet!! ♥♥

My outfit by Mama Couture
Kalo di Kelantan, selalunya rombongan pengantin (or for Kelantannese.. "Set Blarok") akan datang lepas Zohor.. tapi memandangkan family Shazwan nak balik jauh lagi..so masa ketibaan telah ditetapkan pada jam 11 pagi.. awal kan??.... By the time i arrived, she's almost done with her make up.. and u know what.. it's much better than yesterday... in fact.. Ayu looks stunning and glowing.. seri pengantin tuu!! See for yourself --->
Orang x biasa pakai fake eyelashes... merah ler mata tuu..
Sebelum tu.. me & abam Joe.. as usual la kan... berposing sakan depan pelamin & dalam bilik pengantin.. kan nanti orang ramai, segan la pulak kaaannn...

Bilik pengantin...
Pelamin yang sangat SHWEET!!!
Di saat rombongan pengantin hampir tiba (almost 12 noon). tiba-tiba kak Omei (Kakak Ayu) suh aku jadi pengapit.. oh no!!! Macam x sesuai kan... tapi bila lagi nak meras jadi pengapit ni.. hehehe..
Sebelum kipas pengantin, better kipas diri sendiri.. so hot maa!!
Alhamdulillah!! Majlis berjalan dengan lancar... masa di pelamin, aku dan Joe di tugaskan untuk memberi bunga telur & goodies bag kepada pihak pengantin lelaki yang datang untuk merenjis..  Lepas jer majlis renjis merenjis...  taking pictures.. all the guest dah boleh makan... aku & Joe x makan lagi sebab x nak crowded di khemah makanan.. so lepak ler kejap.. Beside, tetamu ex-Maher & ex-UiTM pun belum sampai lagi.. oh ya.. FYI, me & Joe berkawan since high school and also UiTM.. so kami bertiga memang kawan dah lama laaa...

Antara kawan-kawan yang hadir from UiTM Alumni, Thuraya & hubby PokKu, Su & hubby Pok Ju , Mc Za & hubby, K-Ja , Bazleza , Maziani, Lecha and Syuhada.. ni yang sempat aku jumpa & yang aku kenal laaa... and the only kawan from Maher, my deary IMA... Thanks for coming!! Here's some pictures of us.. dah jadi cam Mini reunion plak...

Me, Ima & Joe!! Frenz forever gitew!!
Aksi gedix manja di pelamin
From left : Su & the clans, Joe, Ayu, Ja, Me and last but not least Cikgu Fariza... HUGGING TIME!!

Matching la dengan pelamin...
My Abah & Mami turut hadir di Majlis Kahwin Ayu
Kesian Pengantin.. kepenatan melayan tetamu, akhirnya x tahan dengan heels.. terpaksa memilih Crocs plak..

Alhamdulillah... Majlis berjalan dengan sempoi nya.. Aku & Joe stay di rumah Ayu from 10 am  till 5 pm. Gigih sangat!!! Anything for Ayu laaa.. walaupun penat, tetap happy.. happy tengok Ayu dah jumpa Mr. Right..

Untuk sayang ku Ayu,
Jadi la ISTERI yang terbaik.. yang termampu kau lakukan... and u can do it!!
Suami yang bahagia adalah suami di jaga rapi "perot" nya.. Paham2 jer la yer!  :-Þ
Bak kata Mami, tolak ansur & komunikasi berkesan amat diperlukan di dalam sesebuah keluarga..
Ingat laa.. ko bukan anak dara lagi... apa2 hal kena rujuk dengan tok laki ok!!

Untuk Shazwan,
Tolong jaga sahabat saya sebaik mungkin yer...(♥♥,)
Jadilah SUAMI yang terbaik untuk dia..
Terima segala kekurangan dan kelebihan dengan hati yang terbuka...
... dan terima la saya sebagai sahabat ayu... hehehe...≥^.^≤


and now.. i have to wait for....

lalalalala.....


│▒│ /▒/
│▒│/▒/
│▒ /▒/─┬─┐
│▒│▒|▒│▒│
┌┴─┴─┐-┘─┘
│▒┌──┘▒▒▒│
└┐▒▒▒▒▒▒┌┘
└┐▒▒▒▒┌
~ Peace Out ~

No comments:

Post a Comment