Tuesday 25 September 2012

An evening with Two "Ngoh"...

09 Zulkaedah 1433H
Assalamualaikum w.b.t!!

On last Saturday (22th Sept).. I'll manage to find some time go for "Riadah"... it's been a while.. a lil' bit rusty i guess.. hehehe.. So i need to start all over again.. My Exercise!! Dalam kol 5 petang, big bro hantar aku ke rumah Cik Ngoh. She's also excited for "Riadah"... sambil2 tunggu dia bersiap... My oldest bro sampai with his family.. katanya nak ke Pasar Malam di Bangi. Bila tengok Cik Su dia dah siap berpakain jogging.. harus laa anak buah aku nak ikot kann... so petang tu, aku ke Taman Wetland Putrajaya with Cik Ngoh (my cousin) & Abe Ngoh (my nephew)...  Ngoh kuasa 2 tuuu... hehehe...

Aku suka gi Taman Wetland ni... kawasan yang luas... banyak pokok2... parking lot pun banyak... sesuai sangat nak beriadah...
Main entrance
Aku tak plan nak jogging pun... beside, bila my nephew ikot ni.. takot dia x leh catch up.. beside, he's only wearing "jepun".. hehehe.. selipar laaa... so petang tu, aktiviti lebih kepada jenjalan lerr.. hey!! at least kuar peluh jugak kan... dan macam biasa la kan.. bila dah sampai kat tempat macam ni.. aku dgn Cik Ngoh mula la kuar kan camera/phone to snap all the pictures....

Bila sampai di sini.. tempat wajib aku pergi ialah menara dia.. tak ler tinggi mana pun.. tapi bagi yang gayat tuu.. terasa jugak la kan...

Menara Pandang Jauh - Taken from Google

Tak boleh melebihi 20 orang?? hhmmm.. kami bertiga jer.. hehehe...
Need to read the sign carefully ok!!! Utamakan keselamatan anda...
Budak gayat... but he's brave enough to climb the stairs.. Bravo Abe Ngoh!!
This picture was taken by Abe Ngoh... not bad!!
Last pit stop sebelum sampai ke level paling atas..
Taking the pictures!!
At the top of the tower.. i can see my house maaa...
Sempoi!! best sebab x der orang.. only us!!
This is Cikgu Amal... but formerly known as Cik Ngoh
Masa kat puncak menara tuu.. aku dengan Cik Ngoh syoook jer duk snap pictures kan.. tanpa kami sedari, anak buah aku senyap jerr.. bila toleh jer belakang... terkejut aku tengok Abe Ngoh...

Kesian!! Budak gayat... sebelum naik ke atas.. aku dah tanya dia.. kata nya dia nak naik jugak... bila sampai atas.. patot la diam jer kan.. tau2 jer dah meniarap di lantai... bila di tanya.. dia kata ok jer.. huh!! pandai betul anak buah aku cover line kan!! hehehe... By the time I'm holding his hand... sejuk weh!! memang sah dia gayat!! It's better for us to go down... tapi aku bangga la sebab dia berjaya naik sampai ke atas.. I'm so proud of you...

Before balik.. kami singgah kat Kolam Flamingo.. Cantik tempat ni.. tapi di sebabkan waktu dah hampir 6.30 petang.. so view agak malap ler...

Can u see the pond behind me?? That's the flamingo pond.. siap ada amoi dating ok... masa kat sini anak buah aku dah aktif balik... harus laa sebab mana ada elemen gayat kat sini... hehehe.. tengok2 jer dah sampai ke bawah dia.. yang kelakar nya.. dia jerit kat aku "Cik Su!! Angsa tu kaki dia panjang laaa..".. Hahahaha.. kesian!! x kenal flamingo rupanya.. so petang tu aku "sekolah" kan anak buah aku.. apa itu flamingo.. Bravo to me!!

Abe Ngoh with Flamingo...
Me & Flamingo
Sebelum nyamuk mula menyerang kami.. it's better for us to move now.. lagi pun masa tu dah almost 7 pm.. x sesuai untuk berada di kawasan seperti itu kan.. but before balik... out last snap...

Dah senja kan.. so jalan itu... kami yang punya laaa... hehehehe...

│▒│ /▒/
│▒│/▒/
│▒ /▒/─┬─┐
│▒│▒|▒│▒│
┌┴─┴─┐-┘─┘
│▒┌──┘▒▒▒│
└┐▒▒▒▒▒▒┌┘
└┐▒▒▒▒┌┘

~ Peace out ~

No comments:

Post a Comment