Friday 22 August 2014

Lunch at Cafe Puffy Buffy


CAFE PUFFY BUFFY
  • Suite G-32-4809, CBD Perdana 2
  • 62050 Cyberjaya


I'm not sure bila kedai ni mula beroperasi. Tapi masih baru lagi la. Before this pernah la nampak kedai ni. Bukan apa, sebab board dia color light blue & pink, so easy to spot la. Nearby Restaurant Saba. Tapi bukan satu bangunan yer.. cafe ni CBD2, bangunan sebelah Saba. My frenz la suggest suh try makan kat sini dan dia dah pun menjadi regular customer kat situ. Kena selera kata nya.. tak gitu Subki? hehehe.. 

Aku gi time lunch dan di temankan oleh Ruby Macam-macam menu ada. Nasi campur & ikan bakar pun ada jugak.  Tapi aku tak nak makan nasi campur. Yang tu makan kat cafe office pun boleh kan. Harus aku order makanan yang aku x pandai nak buat kann..






Untuk order, korang kena tulis sendiri dalam order form tu. Sib baik tulisan Ruby cantik.. hehehe

 Watermelon Juice [RM4.90]
Rasa nya boleh tahan...

 Grill Chicken Chop (premium) [RM13.90]
Premium means large portion. Rasa biasa-biasa jer but I do love the mash potatoes.
Dressing dia sedap giler..Yang ni aku punya! ^_^

 Fish & Chips (premium) [RM13.90]
1st time nampak menu ni depan mata, terbeliak mata aku dgn Ruby. Mak aih!! banyak nya..
Yang aku pun premium gak tapi kena Ruby punya lagi banyak..
Kesian ibu mengandung (Ruby), lately ni dia x der selera nak makan..
Tapi dia boleh abiskan portion ni..
Nampak???
Maknanya... sedap la tuu... aku yang x suka ikan pun boleh makan..
Next aku nak order menu ni laa...

 Puffy Lava Cake with Ice Cream [RM8.90]
This is signature dish kat Puffy Buffy.
Aku order satu jer sebab perot dah kenyang. Share dengan Ruby.
Perghhh!! memang sedap uols...

 Meleleh lava...

 Bie, thanks for the lunch..

So total RM46.50. 
No government tax or service charge. 
May be dia dah masukkan sekali dalam harga makanan kot. 
Still worth it laa..
Selera masing-masing. Mungkin yang sedap bagi aku, tapi tak sedap bagi orang lain.
So better cuba sendiri yer..
Selamat menjamu selera!!

♥♥♥ The End ♥♥♥


No comments:

Post a Comment