Wednesday 20 August 2014

Mencari kebahagiaan di dalam kesamaran

Assalamualaikum w.b.t!!

Pagi ni rasa cam nak wat luahan jiwa sket:

Aku pernah bekerja di Kementerian Pelajaran Malaysia for 6 years (Feb 2007 - Feb 2013). Jawatan yang tidak bersesuaian dengan qualification aku, namun aku terima sebab waktu tu memang susah nak dapat kerja government. Aku redha dengan rezeki yang Allah bagi. Walaupun rezeki aku x semewah rezeki kawan2 aku masa study dulu, tapi aku tak kisah. Kenapa? sebab I love everything about my work. 
  • Working environment yang best, 
  • Meeting customers, cuba bantu masalah mereka
  • Colleagues yang gempak. Walaupun ada masa nya kami selalu mengata sesama sendiri, namum by the end of the day, we can sit together, laughing, making some stupid jokes (especially Aidil)
  • Bos / pegawai atasan yang sporting.
  • Out station sana sini
  • Pegawai-pegawai di bahagian lain respect walaupun kite ni gred rendah dari mereka. 
Dan sekarang, hampir 1 tahun 6 bulan di sini, and yet.. can't find the pleasure of working here. Redha sebab ni punca rezeki (insyallah halal), tapi aku x boleh tipu diri sendiri... there's no spark between us (katanya.. ^_^) kepada rakan2 setugas yang sudah menemui kebahagiaan DI SINI, tahniah.. keep up the good work. And I hope, someday (insyallah), aku boleh jadi seperti mereka...

Kursus Pengendalian Maklumat Aduan & Komunikasi Berkesan (Ogos 2009)

Team building

UKK outing
Kursus Keterampilan Diri

Festival Malaysia Inovatif 2010

ASEAN School Games (ASG) 2010

Ahli Sidang Redaksi KPM di Karangkraf

Sambutaan Hari Guru Peringkat Kebangsaan 2011 di Kuching Sarawak









My last last out station.... sedih weh!!

And now, kaki di "rantai" di kerusi...
Tak ke mana-mana.. EVER!!
No more out station..
Ngadap PC dari 7.30 pagi - 4.30 ptg.
Penyakit stress makin bertambah
Dulu migrain, sekarang gastrik..
Hurmmm...
MENCARI KEBAHAGIAAN DALAM KESAMARAN

2 comments: