Tuesday 16 April 2013

JoM SwiMmiNg @ Maritime Centre Putrajaya!!

Assalamualaikum w.b.t!!

Putrajaya ni banyak faciliti untuk beriadah. Salah satunya ialah Kolam Renang. Sekarang ni dah ada 4 kolam renang di sekitar Putrajaya (di Presint 16, Presint 11, Presint 9 dan Presint 5). Tapi aku langsung TAK PERNAH pergi... Petang tu (sekembali dari ambik exam PTD), my frenz Cik Siti, ada call. Dia ajak gi release stress kat Pusat Maritim Presint 5. Aku on jer sebab pagi Ahad tu aku x der plan nak ke mana-mana pun.. (tengah bulan kaaaannnnn)....


So, on 14th April (Sunday), seawal jam 8.45pagi aku pick up Cik Siti di Presint 9. Then trus ke Presint 5. Lokasi nya senang jer. Nearby Pullman. Persekitarannya memang cantik... Di sebabkan person in charge pool x sampai lagi, so kami lepak ler kat ruang legar tuu...



Cam menarik jer tempat ni. Harganya mesti menarik gak kan.... hhhmm... nanti kalo ada masa aku nak try ler. Masa ni bistro ni masih tutup. Awal lagi kan... Pool di buka pada jam 9.00 pagi. Fee RM5 for each person (orang tuo ker, muda remaja ker, kanak2 ker.. semua di kenakan bayaran yang sama)... Kali ni, Cik Siti belanja aku.. TQ dear!!

Nak masuk kena tulis nama dalam buku, then bayar RM5 kat pak cik guard tuu

Teruja tengok pool yang berbumbung. No wonder bayar RM5, tempat nya besar dan menarik. Kalo pool lain, bayaran hanya RM2 jer...



Swimming Pool Operation Hours

First Session        [09.00 am - 11.45 am]
Second Session   [12.30 pm - 03.15 pm]
Third Session      [04.00 pm - 06.45 pm]
Forth Session      [07.30 pm - 09.45 pm]

Telephone No : 603-8888 0317

FYI, pool ni terbuka kepada semua sex gender. So kalo yang malu2 kucing tu, x bleh nak buat apa laa.. Actually aku ada satu citer nak share dgn uolls.. nak kata kelakar pun ada jugak.. nak kata malu pun ada jugak. Gini citer nya, aku ni memang teruja yang amat la kan... dah lama x swimming... lepas tengok tempat yang sempoi ni, laaaaagi aku teruja noks!! Lepas jer tukar baju kat bilik persalinan, aku mula la melangkah ke tepi pool. Cik Siti dah siap berpakaian renang (bukan yang 2 pieces yer..) Yang aku plak memang ler pakai sluor renang yang panjang tu... tapi pakai dengan t-shirt jer. Yang best nya, aku masuk jer dalam pool, tiba2 abang lifeguard tiup wisel dia.. "Prreeeettttt!!". Opocot!! terkejut mak!! terus dia suh aku kuar dari pool. Kenapa?? kenapa?? rupa-rupanya x leh pakai t-shirt. WAJIB pakai pakaian renang yang seksi meksi tuu.. Masa tu my frenz dah rasa bersalah sangat sebab dia ingat aku tahu pasal rules kat pool ni. So ini la rekod paling cepat aku dalam pool, hanya 20 saat!!! Aku suh jer my frenz tu stay on that pool. Tapi dia kesian kat aku.. so, last2 kami angkat kaki, salin baju... then TRUS BALIK!!! Sampai pakcik guard tu heran sbb x sampai 1/2 jam dah nak balik.. aku hanya tersenyum!!!

Di sebabkan dah x tau nak buat per, Cik Siti ajak aku bekpes. Hambik ko!! dari nak burn the calories, tup2 dah jadi add on calories. Aku bawa dia bekpes di....

Aku x pernah gi waktu pagi, selalunya gi after works or belah malam. So kira 1st time jugak la datang untuk menu pagi. Masa tu dah 10.30 pagi. Orang agak ramai. Kebanyakkan geng2 kayuh basikal... memang ramai... Service agak lembab.. tapi di sebabkan tempat yang agak santai, so abaikan jer laaa... HHmmm.... nak makan apa yer???

Ini adalah antara menu yang ada waktu pagi. Tapi kalo nak order waktu lain pun boleh jugak. Tapi lempeng kelapa dia memang sedap. Kali ni aku order nasi lemak + ayam berempah + telur mata. Walaupun harga nya agak mahal, tapi boleh laaaa.... Masakan panas only available for lunch & dinner.

Macam-macam ada!!

Di sebabkan aku & Cik Siti Kebuluq, maka x sempat nak snap pic nasi lemak tuu.. tapi jangan terkejut, nasi dia memang sket... dah cam ala2 nasi lemak RM1.20. Lepas makan, terus balik. Anyway, Thanks yer Cik Siti sebab belanja i.... (^_^)


6 comments:

  1. Waahh menarik ni...tp kne gi beli swimming suit la dlu before gi

    Nanti kalau nk cr tmpt utk merehatkn diri..bleyla dtg ke spa sy di desa pinggiran putra. Dkt je dgn putrajaya. Bleyla cuba something else plk dgn kwn2 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallah... dpt special discount tak?? hehehe

      Delete
  2. Bolwh pakai seluar track n tshirt x kt sini

    ReplyDelete