Monday 26 May 2014

Adding calories with bestie at Madam Kwan's

Assalamualaikum w.b.t!!

Hey kengkawan!! Sihat??
Kali ni aku nak update pasal JJCM lagi.. Ayoo!! diet konon nya but still gigih food hunting.
Well.. nak wat cam ner.. I cannot resist good food maa..
Yesterday (25 May), aku kuar dgn one of my bestie, Farra a.k.a Yayah (nama manja hokay)
Sajer nak kuar jenjalan hujung minggu. Kebetulan hari tu I'm lil bit starving..
Asalnya nak ajak Yayah gi lunch jer.. tau2 dah sampai Mid Valley (ye ker??)
Hahahaha.. Bekurun aku x ke sana.. rasa nya last time masa shopping raya tahun lepas.
Dalam kol 12.30 tengahari aku sampai di sana. Keta banyak but parking lot still available.
1st thing, harus la gi makan... lapor!!
Actually, masa decide nak gi Mid Valley tu, dalam kepala hotak mak ni dah set nak makan Nasi Bijori.
Yummy!!! Lagi pun dah lama x makan kat Madam Kwan's ni...

Masa kami sampai, orang dah ramai.
Romatik plak seat untuk 2 orang ni.. lampu nya ala suam-suam kuku gitew..
Ok!! Jom order..



 Both of us order Bandung with soda (RM7.90)


Muka orang lapar & x cukup tido. Nanti aku cite kenapa aku x cukup tido on the next entry..
Jeng!! Jeng!! Jeng!!

No need to study the menu sebab dah tahu nak makan apa kannn...
Cuma nak panggil staff untuk order punya la payah..
Peak hours katanya (lunch time)
But no worries.. After order, not more than 10 minutes, makan sampai.
Yeay!!

 Nasi Bijori (RM24.90)

Memang harga agak mahal.. tapi bila makan makanan yang sedap ni, 
sometimes the price dah x kire mana dah.
Ayam goreng besau.. but it's cook well (x der isi yg mentah)
Sambal tumis udang with onion.. Sedap rasa nya
Rendang daging... Telur rebus with cucumber...
Walapun portion nasi nampak sikit, tapi bila combine all the item in one plate...
Menyandor lepas makan tau... kenyang!!

Hot vs Cold : Banana Fritters (harga aku dah lupa)

For dessert, Yayah order banana fritters.
Aku x pernah makan tapi bila makanan sampai depan mata, 1st ayat yg terkeluar dari mulut aku,
"SIRA PISANG KER?".... hahahaha
Rupa-rupanya pisang tu di goreng then dunk in caramel...
Sama la kot konsep nya dengan sira pisang.. kot!! hahahaha
It's served with vanilla ice cream...
Pisang yang panas... ice cream yang sejuk.. What a good combination.
Memang kenyang ler..
Puas hati aku... Next time, x yah gi jauh2.. kat Alamanda pun ada Madam Kwan's.
Anyway, bon apatite semua!!

♥♥♥ The End ♥♥♥


No comments:

Post a Comment