Monday 28 April 2014

Trip to Pulau Redang [part 3]

sambung lagik...

Petang tu masih ada satu lagi trip snorkeling. Tapi x jauh..
Dari resort boleh nampak pulau kecik tuu..
Bot parking tengah laut..
Pada yang berani tu main tejun jer dari bot.. tapi aku tak!!
Tak berani la uols...
Seperti biasa, masa diberi sejam sahaja...
Elok gak sebab kat situ x banyak sangat ikan..
Coral bersepah laa..


Trip yang terakhir tu agak ramai sebab ada yang baru check in pagi tu...
So kami ke sana dgn 3 bot..
Aku ni memang suka snorkelling.. kayuh sana.. kayuh sini..
Tau2 dah jauh dari orang.. jauh dari bot..
Bila tengok kat bot, nampak ramai duk kerumun tepi2 bot..
Takkan dah nak balik.. berenang ler aku ke bot..
Kang x pasal2 kenal tinggal kan..
Bila sampai dekat2 bot, rupanya yang ramai tu semua 1st time nak snorkeling.
Adoi!! semua takot nak berenang ke tengah..
Yang kat atas bot pun ramai gak... pakai life jacket tapi duk atas bot..
Hehehe... comel.. tetiba teringat masa aku mula2 snorkeling..
Cam tu la jugak... hahahah..

Bila balik ke resort, terus ke ruang makan untuk minom petang..
Then sambung balik kat pantai depan tuu..
Puas hati ler..
Tengok muka anak2 buah aku semua dah upgrade color..
Dari 8.30 pagi hinggalah 6.30 petang aku dengan pakaian tuu..
Duk berjemur tengah panas..
Puas hati den!!
Petang tu bersiap awal sebab nak jamak Zuhur & Asar..
Kebetulan plak, malam tu ada BBQ..
Konsep BBQ ni, nak makan bakor sendiri..
Pihak resort sediakan tempat, by the time kami pergi,
Bara sedang membara dengan jaya nya..
Ada ayam, ikan, sotong.. bakar ler ikot tahap kebakaran masing2 kan.. hehehe..
Untung la family aku sebab yang lelaki ramai...
Aku and mami just ambik nasi goreng n coleslaw jer..
Alhamdulillah!!
Kenyang makan malam tuu.. heaven dpt makan sotong..


Memandangkan ini  malam last,
Semua pakat santai2 tepi pantai..
Bulan sangat indah malam tuu..
Sesambil jalan tepi pantai, tetiba nampak orang duk kerumun sesuatu...
Eeeeee.. apa tu??
Geli laaa... tapi gedik nak pegang..
Aku rasa spesis siput laut kot.. melekat kat batang pokok yang hanyut...
and IT'S ALIVE!!


Malam tu aku tido awal..
Kol 11 malam dah zzzzzz.. kepenatan seharian di laut uols!! (dah cam nelayan plak)

14 April 2014 (Isnin)
Last day at Redang!!
Sedih laaa.. aku rela duk berminggu-minggu kat sini...
Rela kulit sunburn tau...
Pagi tu dah x mandi laut.. snorkeling gear pun dah hantar balik..
Lepas breakfast, jenjalan kat pantai..
Sesambil bergambar sana sini...





 Atok dgn cucu sama jer!!


 RM5  sebijik
 Santai nampak

Check out 10 pagi.
Sesambil ferri sampai..
Lepak ler kat tepi2 tuu.. Sempat borak2 dengan owner resort ni.
Orang Kelantan rupanya... bekas pensyarah UiTM..
Berhenti kerja untuk fokus pada business ni..
Tengah2 borak2.. tetiba nampak pakcik tua panjat pokok kelapa..
Owner resort cakap, pakcik tu local people.. x der kerja..
So dia bagi jer pakcik tu panjat pokok kelapa dlm area resort..
Then jual RM5 sebijik.. kire sedekah untu pak cik tuu...
Dekat 8 biji kami bersedekah pagi tuu..
Sedap kelapa muda ni.. rasa dia lain dengan kelapa kat tanah besar..
Ye ker??? hehehehe
Bot sampai dalam 10.15 pagi...
Kali ni bot agak slow..
1jam 30 minit baru sampai ke jeti Shahbandar.
Alhamdulillah.. selamat semua keta kami..
(Risau gak kan)
Parking hanya RM15. Kalo kat jeti Merang, dalam RM30 gak bayar...
Sebelum balik ke sarang masing2,
Beli ler kepok lekor sket... dah datang Terengganu kan..
Tak sah kalo x beli kepok lekor...

Insyallah!!
aku akan kembali lagi ke Redang.
Kali ni dengan group lain plak..

 All of us!!

Resit parking.

♥♥♥ The End ♥♥♥

No comments:

Post a Comment