Thursday 10 April 2014

My Salad Spinner

Assalamualaikum!!

Uols suka makan salad tak??
I'm crazy for salad...
Bukan sebab diet ke apa... tapi memang suka sangat..
(especially lettuce & butterhead)
Kalo makan kat kedai, range harga RM10-RM20.
Hmmm... baik wat sendiri kan..
It's so easy to make your own salad..
Cuma...
Bercinta bila nak tunggu salad tu kering selepas di basuh..
Sometimes, bila dah lapar..
aku main bedal jer.. buat gitu jerrr
Dah jadi cam salad basah (ala-ala mee goreng basah)
Nak dijadikan cerita...
sesajer duk tengok kat youtube,
"how to make your own salad"..
tetiba mak tertengok video from Jamie Oliver


Resepi sangat mudah...
Pada duration 1.40 minit, dia ajar bagaimana nak guna salad spinner.
What the heck is salad spinner??
Jakun mak tau...
Bila tengok betapa mudahnya alat tu membantu mengeringkan air
pada salad... harus la aku nak beli jugak..
Tapi di mana yaa??
Ting!! Ting!! sure kat IKEA ada...
last week aku ada gi the Curve..
So sebelum balik, sempat ler aku mencari Salad Spinner kat sana...
And you know what??
Tadaaaaaa......

 RM16.90


 Walaupun x sama dgn salad spinner yang Jamie Oliver guna, 
But the function still the same..
Just pusing jer kat pemegang kecik kat atas tuu...
Then u will be surprise with the amount of water
yang keluar bila dah pusing...



Ni salad aku versi bodo...
Tak per.. janji healthy kann...
hehehehe...

♥♥♥ The End ♥♥♥


1 comment:

  1. salad spinner nie, ada banyak jenama. mata pun dah kabur lol ... mcm mana nak pilih salad spinner yg sesuai ye?

    ReplyDelete