Tuesday 29 April 2014

The Manhattan FISH MARKET

Assalamualaikum w.b.t!!
Wazzzaaaa.....(>‿◠)✌

Makan-makan lagi..
Rasa dah upgrade diri jadi pengacara JJCM plak...
Kali ni aku singgah ke "The Manhattan FISH MARKET".
Perginya tanpa dirancang. Kebetulan on last Saturday (26th April),
Me & my cousin (Cik Ngoh) telah membuat lawatan 'rasmi' ke jalan TAR.
Tujuan utama untuk mencari material Halfmoon.
Aku sekarang 'usahawan desa'.. (ô‿ô)
(nanti aku wat entry khas pasal business aku yer.. InsyAllah)

Ok.. back to story makan2!!
Memandangkan baru gaji.. then area Jalan TAR tu x der kedai yang mampu
membangkitkan selera kami (wah!! wah!!)
So, kami ke SOGO which is nearby dgn Jalan TAR tuu..
Hmm... nak makan apa yer? kat food court org ramai giler.
Turun ke floor G.. intai sana.. intai sini..
Tetiba Cik Ngoh bagi suggestion utk lunch di The Manhattan FISH MARKET.
At the same time, mata aku dah terjuling-juling kat Nandos (side by side jer kedai)
Tak tau nak pilih yang mana.. 
Last2 masuk gak ke The Manhattan FISH MARKET.
FYI,  mak x gemar ikan.. bak kata my frenz, aku ni "pengayam" (peminat ayam tegar)
Dan aku x pernah makan kat situ.. which is a good reason for me to make a new step..


Cik Ngoh selection "Lite Dory"

Cik Ngoh dah tau nak makan apa..
Me?? lama giler aku duk study manu di depan mata.
Waiter plak over peramah.. suggest itu.. suggest ini..
Maybe dia dah boleh agak aku x suka ikan..
Last2 dia suggest this menu :

"Lite Dory"

Either Quad Delight or Country Style Fried Chicken.
Harus la aku pilih ayam kann...
(masuk kedai ikan tapi makan ayam.. watdehek!!)
Nampak portion cam sikit jer...
At the same perot bergelora lapar sebab since pagi x makan apa2..
So gedik order side dish --> garden salad ordered by me and mash potatoes by Cik Ngoh.
And u know what, bila order sampai...


Country Style Fried Chicken

Menu Cik Ngoh ada salad (dia x makan sayur).
And my menu ada mash potatoes.. Ayoo!!!
Nampak jer sket.. tapi sangat mengeyangkan..
How about the taste??
I think the dory not really cook.. rasa cam raw sket..
But my menu of course yummylicious...Harus laaa!!

Kami tertukar menu daa..posing withe the same dish!!

 Vanilla milkshake x sedap.. JANGAN ORDER!!

I minom air mineral jer.. huhuhu..

Leftover kami bungkus.. sebab banyak..
This the 1st and last for me makan kat sini.
Tak kena dengan selera la uols..
Tapi kalo korang nak belanja.. I ikot jer.. hehehe...
Rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari. (♥♥,)


♥♥♥ The End ♥♥♥

No comments:

Post a Comment