Friday 12 October 2012

"Bijaknya" artis Malaysia..

26 Zulkaedah 1433H
Assalamualaikum w.b.t!!

Uols perasan tak.. lately ni banyak sangat isu artis2 Malaysia yang tampil dengan imej seksi dan perangai yang kureng sopan.. dah tau rakyat Malaysia (majoritinya Islam) sangat sensitif bila ada artis Melayu/ISLAM tampil dengan imej negative ni.. dan bila masyarakat bersuara/komen tentang perihal ni, mula la si artis ni membidas dengan jawapan (bagi dia laaa) sangat bernas... BIJAK SANGAT!!

Ok.. aku start dengan artis VETERAN... means orang tua la ni... sapa lagi kalo bukan Salamiah Hassan (FYI: dia sebaya dengan Mami aku). Malas nak ulas lebih2 kan.. korang baca jer statement balas dia pasal orang duk ngata tentang keseksian dia tahap dewa kecut tuu... :

 "Bukan tiada yang menegur cara saya berpakaian dan mengatakan penampilan saya tak sesuai dengan usia. Mereka ini hanya pandai mengata dan menilai orang dari sudut luaran, tapi tahukah mereka apa yang saya lalui sepanjang kehidupan ini? Lantaklah apa yang mereka nak kata. Saya hanya menjadi diri saya sendiri. Rasanya saya tak adalah seseksi yang dikatakan. Inilah penampilan saya sejak dulu. Kalau bertudung pun tapi tak ikhlas, tak guna juga."

Confuse aku... apa kene mengena Seksi dengan apa yang dia lalui sepanjang hidup?? Kalau ye pun mak cik pernah hidup susah duluuu.. tak bermakna ko boleh berpakaian seksi..kan...kan... hishh!! tak paham aku makcik ni... and one more thing.. dia kata dia x seksi mana... eh.. cuba korang tgk pic ni..


* Jelez Kris Janner (mak Kim Kardashian) tengok pic Mak cik ni...

Puteri Sarah gigit kekasih?? Tu diaa.. gigit ok!! Gigit kat pipi sampai ada bekas lipstik... uuu.. manja ker?? huhuhu... Sungguh kurang sopan!! Dan bila orang ramai bersuara tentang hal ini, ini lah jawapan dari Puteri Sarah the Biter :

"Saya baru terbaca di laman Twitter tentang hal ini. Kalau nak tahu, saya bukannya mencium pipi Amar tetapi menggigitnya ketika majlis sedang berlangsung. Ketika itu dia mengusik saya, dan terus saya mengigigtnya. Kerana saya menggunakan gincu merah, itu yang ada kesan. Masa kejadian itu, di belakang saya ada beberapa orang. Saya tidak pasti sama ada mereka perasan atau pun tidak. Bayangkan jika ketika itu Amar datang seorang diri dengan penampilan sedemikian, pasti lain lagi ceritanya. Tambahan pula, mustahil untuk kami lakukan sedemikian rupa di luar sebelum hadir ke majlis. Dan benda yang terjadi itu di tempat khalayak, saya tidak tahu apa lagi yang mahu dicerita fasal kami."


Bagi dia, tak salah untuk mengigit kot!! Depan khalayak ramai dia boleh gigit kan... kalo belakang?? huhuhu.... OPPSS!!

Terbaru, Isu Nabila Huda berpakaian seksi di malam Anugerah Blockbuster (malam tu aku tak tengok pun di Astro sebab ada semi-final Piala Malaysia.. sorry!! keutamaan diberikan kepada The Red Warrior) Keesokkan harinya, bila buka laman "Beautifunara"... tu diaa.... isu keseksian Nabila Huda persis Angelina Jolie gitew.. kelasss anak Amy Search ni... Bila dia di hentam dengan keseksian baju yang x berapa nak cukup kain & benang , ini lah jawapan dia:

"Saya bukan berbogel, tetapi jika ada pihak tersinggung cara pemakaian saya di Anugerah Blockbuster, Sabtu lalu, saya mohon maaf. Saya sedar ia sedikit terbuka pada bahagian bahu, perut dan terbelah di kaki, namun, kerana saya menghormati penonton ketika ditugaskan menjadi penyampai, saya menutup bahagia tersebut dengan “tube” hitam. Terus terang saya tidak menyangka hal ini menjadi isu kerana saya fikir ramai sedia maklum saya memang berani mencuba fesye. Apa pun saya sekali lagi memohon maaf dan berharap dapat memperbaiki penampilan saya pada masa akan datang. Cuma apa yang saya harapkan, jangan menilai orang dari cara berpakaian, bergambar atau apa saja. Pertikaikan bakat dan hasil kerja lebih bagus dari mengkritik benda lain. Buang sikap suka menghukum dan berfikiran negatif. Saya berharap, apa saja khilaf yang saya lakukan sama ada sedar atau pun tidak usah babitkan papa"


Bukan bogel!!  well.. we can see almost of ur figure ok.. beside, bukan ker pakain mencerminkan diri anda... sendiri mau ingat laa... beside, dia memang seksi pun...

Hari ni, bila buka page Beutifulnara (aku memang suka baca blog dia)... ada sorang lagi pinjam statement Nabila. Katanya, "Bukan Gambar Bogel Pun!"... Sapa lagi kalo bukan Erin Malik.. eh?? sapa pompuan ni?? Alaaa.. dalan citer Congkak tuu.. yang jadi kakak...

Gara2 dia duk tweet pic seksi sebelum tido.. habis orang duk bagi komen negatif kat diaa.. haaa.. jom kite tengok jawapan BIJAK dari dia plak:

Saya tidak faham kenapa isu ini seperti sengaja dibesar-besarkan sedangkan ramai lagi artis yang bergambar lebih teruk dan saya rasa ‘it’s not fair’.
Saya akan fikir panjang dulu sebelum nak ‘post’ apa-apa selepas ini dan bila jadi isu macam ini, saya rasa macam malas nak ‘post’ apa-apa gambar dalam instagram saya.


Ni bukan namanya pikir panjang dik oiii!! Ni namanya syok sendiri...  elok la kalo lepas ni dia dah rasa malas nak post apa2 gambar pun kaaannn.. kurang sket orang mengata...

Aku tak paham ler artis Malaysia ni... kenapa ler kemaruk sangat nak ikot artis Hollywood & Bollywood.. kalo dah MALAYwood tuu.. terima jer laa.. ko artis kan.. ko nak market bakat ko kan... so ko kena la tengok market Malaysia cam ner..  dah tau orang Malaysia sensitf dengan isu2 tak senonoh ni.. so x yah la nak buat.. jangan harapkan Peminat faham artis.. patutnya artis lebih memahami apa yang peminat nak.. kalo rasa tak mampu.. TAK PAYAH JADI ARTIS... cari kerja lain.. oppss!! Kalo dulu malas belajar.. ko nak kerja apa kannn.... sebab tu "BIJAKNYA" artis Malaysia...

*kechiwa sebab yang x senonoh ni semua nya beragama ISLAM...

~ Peace Out ~

No comments:

Post a Comment