Tuesday 2 October 2012

Dulu-dulu CD x main laaa.. KASET terbaik!!

16 Zulkaedah 1433H
Assalamualaikum w.b.t!!

Hari mood not so ok laa.. So, bagi nak menghilangkan keserabutan maka aku layan la old skol!! apa lagi.. KRU in the house laa... Dulu2 aku memang minat gile dengan KRU especially Edry... siap verangan nak kahwin dengan dia tau... gigih sangat!!! Sampaikan selalu mimpi jumpa KRU... hehehehe... Tapi itu dulu laa.. sekarang ni semuanya dah tua.. aku jer yang masih muda jugak... :-p 

Uols mesti pernah beli album artis dulu-dulu kan... dulu sebelum wujud nya compact disc/ CD... di era 90's.. kami layan kaset jer... perghh!!! 
Bagi teenagers era 90-an, dah kalo beli kaset, harus la ada walkman kan... senang sket nak dengar lagu pujaan hati tuu... Bagi yang pernah pakai walkman, mesti korang pernah :

○ Rewind/fast fowrd kaset guna pen (nak jimat bateri walkman)... aku selalu guna pen Kilometrico sebab size dia ngam2 dengan lubang kaset tuu...
○ Jemur bateri tengah panas... nak jimat!!!

Aku pakai walkman brand Aiwa..sekarang ntah ke mana ler...
Hey... korang confirm pernah beli kaset kan??? kalo remaja di era 90-an.. mesti pernah beli... Gigih sangat masa sekolah2 dulu.. simpan duit nak beli kaset.. antara kaset yang pernah aku beli:

Fav. Song ~ Mengerti
Fav. songs ~ Awas & DI Dalam Dilema
Fav. song ~ Salah Siapa
My Fav. Album!!
Boleh dikatakan aku ni die hard fan jugak ler.. tapi sampai Album Ooh! La! La! jer.. lepas tu aku dah x minat sangat dengan KRU ni... mungkin sebab Edry dah kahwin kot masa tuu... hehehehe...

Selain KRU, banyak jugak la kaset yang aku simpan.. HHmm.. no wonder masa sekolah dulu aku kurus.. sebab duit makan aku simpan untuk belik kaset rupanya... hehehe... Antara kaset yang aku pernah beli:

Nak dengar lagu Zombie kann...
Request dengan skol mate as for my b'day present...
Semua lagu best especially Hitchin' A Ride
Fav. song ~ Clint Eastwood
Sakit tekak aku dengar Chester nyanyi... tapi terbaik laaa..
Banyak lagi kaset yang aku beli.. sampai berkotak-kotak kasut (recycle kotak kasut as storage for my cassette) Dulu aku banyak beli compilation album... so dah tak ingat nama album tuu... entah ke mana ler semua harta pusaka tuu.. mesti sudah dimansuhkan oleh Mami.. hehehe... Kenangan oh Kenangan!!

No comments:

Post a Comment