Tuesday 14 August 2012

Favourite Question bila balik kampung!!

25 Ramadhan 1433H
Assalamualaikum w.b.t!!

Finally... my last day working. Insyallah petang ni dah boleh berangkat pulang ke kampung. Mami!! Abah!! I'm coming home!! Tunggu!!!(^_^) .... Semalam Mami siap call tanya menu bersahur... huhuhu.. hancuss diet aku balik kampung nnt... x per.. x per.. I can't say NO to my mom's cooking..

Ramai yang terkejut bila aku cakap aku dah start cuti on 15 August. Semua duk kata, best nya balik awal.. bestnya dapat berbuka posa di kampung.. haaa.. depa tak tau... cuti awal means masuk kerja pun awal. Nak wat cam no... Raya ke-4 aku dah kena kerja. Huk!! Huk!! Huk!! time ni korang la best plak sebab dapat stay kat kampung till 25/26 August..

Back to our post title... selalunya bila balik kampung, rakyat jelata di sekitar kampung aku tu suka tanya macam-macam soalan kat aku... Actually, this is the most common questions yang selalu diajukan pada aku.. in fact aku dah sedia jawapannya dari dulu lagi... hehehe.. and here's some questions that they keep asking me:-

1) Q : Bila balik Putrajaya?? (padahal aku baru jer sampai ke kampung kan)
    A : Insyallah!! Raya ke-3. (Huaaaaa... )

2) Q : Seringgit jer?? (duit raya)
    A : Tak nak?? bagi balik!! (Harus kecut muka bebudak tu kan..)

3) Q : Eh?? baju raya ko ala-ala sama jer dengan baju si tuuuttt!!
    A : Ada mak kesah!!!

4) Q : Mana biskut raya yang ko buat??
    A : Tuuu... (tunjuk biskut yang paling sedap yang aku order.. bkn dia tahu pun)

5) Q : Makin "sihat" ko sekarang ekk...
    A :  Spek ko kurang power ker?? (marah ni.. hehehe)

6) Q : Bila nak raya berdua?? (soalan cepumas nih!!)
    A : Insyallah raya ke-3... tahun sila pilih la sendiri...
    * kalo nak bagi jawapan hot sket : " cer tanya suami ko"... mampu??? hahaha..

Semua tu gurau senda aidilfitri tuu... hehehe.. no heart feeling pun.. orang kampung dah jadi cam sedara mara sendiri kan... Uols balik bila ke kampung?? Berhati-hati di jalan raya. DON'T BE PART OF THE STATISTIC OK!!

~ Salam Lebaran dari Lynn Megna Anual ~

No comments:

Post a Comment