Wednesday 8 August 2012

Demam Biskut Raya...

Assalamualaikum w.b.t!!

My 2nd entry for today. Gigih sangat!! Nak wat cam no.. mood raya makin menjadi-jadi ni (◡≦) . Korang dah buat ker biskut raya?? ker main tunjuk jer kat kedai?? huhuhu... aku main tunjuk gak.. tapi ada a few tuu, buat sendiri la. Masa kecik-kecik dulu, bizkut raya semua homemade. Tak pernah beli... kenapa?? sebab my Mami memang pandai wat biskut & kuih raya.. Tapi skills dia tu.. x semua dapat kat aku.. hanya sket2 jer.. tapi setakat nak wat my favorite cookies tuu, boleh ler... antara biskut yang wajib aku buat (with my cousin, Amal)..




Every year, my nephew will request this cookies for hari raya. Cuma bezanya, aku add on chocolate flovour sket... baru la budak-budak suka makan... here the recipe which i cut & paste from Google. My own recipe?? Rahsia la uolsss!!!
  • 1 buku butter @ 1 cawan majerin (250g)
  • 1 cawan mumbung gula icing(150g) @ 1 cawan rata gula halus(130g)
  • 2 biji kuning telur
  • 2 cawan nestum keluarga dgn madu (yg biasa pun bleh)
  • 3 cawan rata tepung gandum (300g) & 1 sudu teh baking powder - diayak
  • lebihan nestum & ceri utk hiasan

Haaa... yang ni biskut favorite my cousin. Since we share all the ingredients and the oven, so aku tumpang skali ler... tapi resipi tu..mmg x leh share... takot Famous Amos saman... hehehe... (╯▽╰)


Biskut chocolate chips juga merupakan biskut wajib yang kami buat... sekali tengok dah ala-ala famous amos jugak kannn...

Cukup ler 3 jenis kan.. selebihnya order dengan kawan-kawan. Bukan apa.. x salah membantu bisnes kawan-kawan kann...  antara yang aku selalu order :

My favourite. Kalo beraya ke rumah jiran tetangga,  aku cari biskut ni jer...
Snow Almond!!
tau..tau... bukan biskut.. tapi tetap order untuk raya.. budak-budak suka nih!!

No comments:

Post a Comment