Tuesday 3 April 2012

Jangan Pandang-Pandang (X hingin aku nak pandang)


Last Sunday (1st April 2012 - April Fool sangat!!)... aku berkesempatan untuk kuar berpoya-poya dengan cik syida (my opismate yang sekapal dgn aku)... w/pon pagi tu seharian aku di KL.. bw my mom cuci mata di SOGO... tetap gigih untuk kuar belah petang... after Asar, Syida datang ambik aku dgn anak gajah WWK.. lalala.. dapat naik keta baru... hala tuju??? jom Jusco Cheras Selatan/Balakong!!


Aku bukan nak share apa yang aku buat dgn Syida kat sana... tapi nak share tentang movie "Jangan Pandang-Pandang"... lakonan Zizan si hidung kembang setaman...huhuhu... ikot kan hati nak tengok "Mirror Mirror".. tapi di sebabkan tahap kemelayuan yang tinggi dalam diri Syida (kan...kan...kan...) so layan jer laa... sure kelakar kan sebab Zizan jadi heronya...

Bila masuk Hall 1 di TGV, tengok cam x penuh jer.. cam dah boleh agak jer sambutan cite ni.. pada awal cite, agak kelakar laa.. sebab bagi aku, si Zizan ni.. dia duk diam pun nampak kelakar... cite ni pasal group student yang perlu buat assignment dan memerlukan mereka menjelajah ke hutan dan xpdc ini di ketuai oleh Ajis (Zizan)... pada awal cerita..memang lawak ler.. gelak jer kan... tapi bila masuk jer babak they all jumpa bahan tinggalan sejarah dalam gua tuu... lepas tu kena rasuk oleh penunggu 'barang' yg mereka ambik tu... tu jer la yang lawak nya... adegan seterus nya... aku cam dah rasa bosan dengan lawak Zizan.. asyik duk ulang lawak yang sama.. duk sesat dalam hutan la.. jumpa tengkorak orang asli laa.. kena kacau dengan hantu bapok laa.. tapi yang paling aku kureng bila tup..tup.. dalam hutan di tasik kenyir tuu.. boleh pulak muncul kumpulan black metal.. adoi hai!! ntah apa2 ler... 

Cuma ada satu babak tu... aku gelak sampai kuar airmata (x pernah lagi aku jadi cam ni)...  babak bila yaya kena rasuk... memang kelakar sebab Ajis rasa bertanggungjawab utk menyelamatkan yaya...dan cuba jadi bomoh... x tau nak baca ayat apa..tup..tup.. guna h.phone dan pasang lagu Waheeda (aku lupa tajuk apa tapi versi arab tuu)... hahaha...

Aku bagi 2.8 bintang jer laa... saranan aku bagi filem arahan Ahmad Idham ni.... X PERLU TENGOK!!! tunggu jer di Astro First... rugi jer bayar RM13 kann... mungkin trend sekarang genre seram komedi ni jadi pilihan rakyat Malaysia ... so Metrowealth pun nak jugak ler buat movie cam tu... eeee.. buang masa jer... tapi kalo Mamat Khalid yang arah... Harus aku tengok!! hehehe.. anyway.. kalo ada orang BELANJA/FREE... tengok jer la kannn....

Bituai.... Bituai... Babai!!

No comments:

Post a Comment