Wednesday 25 April 2012

Bergedix Santai Di Sabah bah!!

Assalamualaikum w.b.t!!

Di sebabkan hari ni Monday Blues.. aku nak update sket la kat blog aku ni (hilang sket boring nyaa..hehehe).. Last week.. 2 hari aku cuti + weekend, me and my family pi bercuti di Kota Kinabalu Sabah (this is not our 1st trip)..  Mami ler duk sibuk nak gi jenjalan...so aku book tiket ke KK along with abah, buja (my 2nd bro), angoh (cousin) & acik (my aunt).. penerbangan di taja oleh Mami (best kan!!).. dan kami memilih burung besi merah --> Air Asia. Kami gerak dari LCCT petang Khamis (19 April)... di KK, kami x perlu menginap di hotel sebab Along ada!! (anak Acik).. so lepak rumah dia ler...

Jumaat (20 April 2012)
Pulau Manukan menjadi destinasi pilihan pertama kami. Dalam jam 10 pagi kami dah sampai di Pasar Basah Kota Kinabalu. Naik bot di sini agak murah (RM20 per head) compare to Jessolton Jetty (RM27 per head). Dah banyak kali ke pulau ni..tapi dah menjadi kewajipan.. kalo ke KK.. sure nak snorkeling di Manukan. Sewa snorkeling gear RM15.. sampai jer di sana.. terus tukar outfit... sayangnya.. cuaca agak mendung.. so ikan pun agak segan silu ler nak kuar..alhamdulillah!! dalam 11 lebih.. cuaca mulai terang... tu dia.. ikan duk berenang-renang bersama-sama sampah sekali.. sayang betul.. tempat cantik.. tapi x di jaga dengan betul... dalam kol 1tgh, kami bertolak balik.. sebelum balik ke rumah, we all singgah di pasar basah.. beli seafood ok!! ada ketam.. udang.. and my faveret.. SOTONG!!... tapi di sebabkan aku on diet.. so kena la beli sedikit sayur2 segar.. no nasik ok!! hehehe... so petang tu we all sibuk di dapur.. hanya bermodal kan RM80... kami boleh makan seafood sampai membuntal semuanya (but not me laa..heheh)..



Sabtu (21 April)
Hari ni, me and my family menuju ke Kundasang. Berkonvoi 2 biji kereta (Along ikot sekali) dan perjalanan yang hanya 1jam 30 minit menjadi 2 jam di sebabkan cuaca mendung dan lori yang banyak menuju ke puncak Kundasang. Kali ni we all bermalam di sana.. resort yang menjadi pilihan ialah Kinabalu Pine Resort. Such a nice place.. and I'm already fall in ♥ with this place.. and affordable ok!! RM170++ per nite.. sebelum check-in, we all ke Poring Hot Spring.. kononnya nak lunch di sana ( kami bawa bekal dari rumah) tapi bila sampai di sana... tu dia.. tempat mandi mana rupanya..nyesal aku x bawa baju mandi. while the other berehat2 sambil rendam kaki di dalam open jakuzi tuu.. me, angoh & buja nak try Canopy Walk.. oh no!!! w/pon aku gayat.. tapi aku cuba jugak... pecah peloh aku.. dah la nak naik ke check point dia.. kena hiking!! and finally... aku berjaya juga melawan ketakutan aku... dan rasa sangat2 puas hati!! bila turun ke bawah..hujan mulai turun.. so we all terus bergegas pulang ke resort. Sedang aku duk berehat kat dalam bilik petang tu.. tiba2 Along duk jerit2 dari luar... terkejut gak aku.. rupa2nya dia suh tengok puncak Mt.Kinabalu... Masyallah!!Sungguh indah ciptaan Allah. tak sangka akhirnya dapat juga aku tengok puncak Kinabalu.. dulu (last 2 year).. langsung x nampak sebab hujan... tapi kali ni.. aku dapat menatap sepuas-puasnya...




Ahad (22 April)
Seawal 5 pagi aku dah bangun.. doesn't wanna miss the sunrise ok.. lama gak aku tunggu.. dalam kol 5.45 pagi... puncak gunung mulai kelihatan... yeah!!! dalam kol 9 pagi kami check out...dan destinasi seterusnya Desa Dairy Farm. Rasa cam New Zealand ok!! nak naik ke tempat tu pun agak mencabar... nun di puncak bukit sana... dah rasa cam bleh jer pegang awan... tempat ni adalah tempat ternak lembu susu.. sangat2 cantik tempat ni tapi x bleh tahan dengan bau dia daaa... busyuk!! after posing sana sini.. kami terus balik ke bandar KK.. flight kol 6.30 ptg... aku sangat2 berpuas hati dengan trip ni... and for the next trip.. aku nak ke Kundasang jer.. nak duk lama2 sket di Pina Resort.. sapa nak ikot aku?? jom..jom...

SUNSET!!! SO BEAUTIFUL!!




DAIRY FARM

~ Bituai.. Bituai.. Babai.. ~

No comments:

Post a Comment