Monday 30 April 2012

Langit Tak Selalu Cerah

Dear Kamoo...

Don't think that you are the only person in this world who got problems.. 
Don't think that you are the only person who can't forgive... and forget...
Don't think that you are the only person who struggle with life...
Don't think that you are the only person who always RIGHT in this situation...

Orang kata lidah lebih tajam dari pedang. And that's true!! amat..amat pedih. Luka kerana pedang boleh di rawat.. luka di hati dek terguris oleh tutur kata yang berbisa. Agak payah untuk sembuh dalam sekelip mata... Jangan kamoo berbicara sesuka hati tanpa memikirkan kesannya pada orang lain.. kerana tutur kata di saat hati kita marah, sedih, berkecamuk, maka di situ juga ada bisikan syaitan...

Just because I don't say it,
Doesn't mean I don't know!!
Just because i don't yell,
Doesn't mean I am not mad!!
Just because i am nice..
Doesn't mean I am a fool..

Pelbagai tomahan dan tuduhan dilemparkan. Sakit hati mendengarnya.. tapi aku pasrah.. aku redha.. Ingat lah wahai kamoo.. Langit tak selalu cerah kerana ianya berputar bagai roda. Kadang kita di atas.. kadang kita di bawah. Tapi ingat, bila kamoo berada di atas, jangan pandang rendah pada mereka yang berada di bawah. Jangan sekali-kali!!Jangan jadi insan yang cerdik tapi sombong. And now, I'm feel sorry for you.. sorry that you been treated that way by your own "tuuuttt"... siapa sangka kan.. berdosa bagi aku untuk bergumbira di atas perkhabaran ini... cuma aku berharap, kamoo buka lah mata seluas-luas nya... use all your senses.. kerana setiap yang berlaku adalah RAHSIA ALLAH S.W.T!! 

Perhaps our eyes need to be washed away
by our tears once in a while,
so that we can see LIFE with a clearer view again!!!

Semoga di suatu hari nanti, Allah memberikan kita mata hati yang terang untuk melihat segala percaturan hidup... semoga Allah memberikan kita kecekalan hati untuk menghadapi masa depan yang belum tahu di mana hujung pangkal nya... AMIN!!

~ Wassalam ~
 

No comments:

Post a Comment