Thursday 12 April 2012

5 Days At Historical Malacca

Assalamualaikum w.b.t!!

I'm back!!! (macam ler ada orang rindu kat aku)... just nak share, last week aku berkampung di MITC Melaka selama 5 hari.. fuh!! best jugak sekali sekala berada di luar kantor ni... aku ke Melaka atas urusan "Karnival Pendidikan & Pesta Buku Melaka 2012"... meriah uols!! Let's check it out apa yang berlangsung selama 5 hari tuu...
  
Event ni bermula pada 5 - 8 April 2012. Cam biasa ler... petugas2 kena la gerak 1 day earlier kan.. I'm prefer to drive by myself..and this time ema & abang Mazlan will be my fellowship gituu.. pagi Rabu (04/04/2012) aku gerak ke Melaka. It's only take 2 hours from Putrajaya. After check-in at Permaisuri Hotel, we all pi check it out our booth.. thanks god that MITC Hall only a few minutes from our hotel and the best part is.. jalan kaki jer nok!! harus la slim kaki mak untuk 5 hari tuu,.. hehehe. Petang tu kargo sampai... tu dia... pecah peluh aku and the geng... dah la booth paling hujung.. x per.. x per.. consider as exercise ok!! Kali ni booth KPM di kongsi dgn bbrp bahagian iaitu Bah.Pembangunan Kurikulum, Bah.Sukan, Bah.Pendidikan Teknik & Vokasional serta DMO (dulu dikenali sebagai NKRA...don't ask me maksud DMO sbb aku x tahu...huhuhu)

Perasmian berlangsung pada 5th April 2012 dan di rasmikan oleh Ketua Menteri Melaka, Y.A.B Datuk Seri Hj. Mohd. Ali bin Mohd.Rustam. Sempat aku menyelit masa dia melawat booth KPM... nak tengok??? hehehe...
My bos, Cik Pauzan with Datuk Seri Hj. Mohd. Ali B. Mohd. Rustam

Walaupun agak penat selamat 4 hari bertugas.. tapi aku tetap happy sebab dapat tengok perlbagai persembahan daripada budak2 sekolah... berbakat jugak anak2 Melaka ni... tapi yang paling aku suka senamrobik budak2 sekolah rendah... so cute!! cute custom... cute choreography...

Amboi..amboi..amboi....
Di samping itu... of course la dapat tambah kenalan2 baru dari bahagian2 yang terlibat. Walaupun baru kenal.. mesra sangat...biasa laa.. nak jadi front liner kena la peramah..hehehe... here's some picture yang sempat Abang Mazlan (Photographer UKK) capture...
from left : K.aida, Farisha, Rizal, Pn. Ruby, ME and Ema
Team UKK bergabung dengan Team BPK and Team DMO.. yeahh!!! SMILE!!
See... ramai betul pengunjung!!
 Karnival ini berakhir pada 8 April... fuhh!! lega... lepas kemas2 booth... dalam kol 5 petang kami bertolak balik... tapi..sebelum balik..apa lagi..pekena asam pedas buat kali terakhir... sedap uols!! tengah2 makan... tiba2 hujan lebat.. abis asam pedas aku terkena air hujan... bila hujan dah reda..baru kami gerak untuk pulang... aku dah rasa cam iron lady coz lepas jer event.. trus drive balik.. passenger aku, Mr.G & Abang Mazlan syok jer duk relax2...tidoo.. huaaa.... sib baik Abg.Mazlan x tido... dalam kol 7.30malam aku dah sampai Putrajaya... LEGA!!! sempat ler nak nonton Anugerah Bintang Popular kaann.... and next exhibition.. PESTA BUKU di PWTC... tungguuuuu...


~ Bituai.. Bituai.. Babai.. ~


No comments:

Post a Comment