Monday 30 June 2014

Salam Ramadhan 1435H

Assalamualaikum w.b.t!!

Untuk sahabat semua:

Marhaban ya Ramadhan...
Pucuk selasih bertunas menjulang
Dahanya patah tolong betulkan
Puasa Ramadhan kembali menjelang
Salah dan khilaf mohon dimaafkan


Hari ni 2 Ramadhan 1435H.
So far semua ok kan... berbuka la ala kadar..
Solat terawih jangan buat2 lupa pulak yer..
Oh ya.. speaking of terawih, mak nak share sket..
My experience on the 1st night of Ramadhan.
Berkobar nak gi solat terawih malam pertama di Masjid Sultan Mizan a.k.a Masjid Besi, Putrajaya.
Selalunya, minggu pertama puasa aku tak gi.. selalunya solat terawih di surau depan rumah jer.
Masuk minggu ke-2 baru gi masjid Besi tu..
This year, berkobar-kobar plak nak gi solat di sana utk malam pertama terawih.
Kol 8.10 malam aku gerak dari rumah..
Tak jauh pun.. dalam 5 minit sampai ler..
Tu diaaa.. Jalan nak masuk ke masjid dah jammed!!
Bangga plak sebab semua bersemangat cam aku..
Cam biasa aku parking kat dalam masjid..
Since Ground floor dah penuh, aku naik ke 1st floor.
Alhamdulillah.. parking space masih ada (mungkin ramai yang park kat luar)
Bila masuk dalam masjid..
Masyallah!!
Ramainya orang... selalunya aku gi minggu ke-2 puasa.. org tak ler seramai cam ni..
Aku tunggu my cousins (Cik Ngoh & Elin).
Bila they all sampai, kami naik ke aras 3..
Kat aras 3 pun ramai jugak, tapi masih banyak lagi space..
Bagus betul pihak pengurusan masjid. 2,3 buat announcement.
Bagi ibu2 yang membawa anak2 kecik, di sediakan ruangan khas untuk solat terawih..
In fact, baby cot jugak disediakan kan..





Disebabkan lokasi aku strategik malam tu, boleh plak snap the pic.
I'm not sure who's the Imam but he's from Makkah..
Bacaan dia sangat merdu.. teringat plak masa umrah duluu...
A few moment, suara Imam tersedak2 sebab sedih...
Syahdu rasa nya...
Aku buat 8 rakaat jer.. then solat sunat witir sendirian di belakang.
Masa nak balik, stuck kat parking lot almost 15 minutes.
Yang blocking keta pun ada gak..
So next time gi, better park kat luar masjid jer...
Tak kira di mana kita solat...
Janji kite pakat2 buat noo...

♥♥♥ The End ♥♥♥

No comments:

Post a Comment