Monday 23 June 2014

Apa yang penting...

Jarak UMUR tak penting
Jarak TEMPAT tinggal tak penting
Jarak TARIKH LAHIR tak penting
Jarak KEINGGIAN tak penting
Jarak BERAT BADAN tak penting
Jarak KEKAYAAN/KEMISKINAN tak penting
Yang penting adalah...
KESETIAAN, KEPERCAYAAN, KEIKHLASAN DAN KEJUJURAN


Bila aku post kat wechat..
Ramai ler lelaki bertanya "iye ker?" (wechaters aku majoritinya lelaki)
Then aku plak macam terbayang soalan "iye ker?" tu dalam nada sinis...
Ada gak yang cakap, bukan ker manusia sekarang pandang DUIT...
Come on laa.. 
Not everybody pandang duit...
Aku x cakap duit tu tak penting..
Kalo x der duit, cam ner nak sara anak bini kann...
Cuma, ianya bukan menjadi keutamaan yang paling penting...
Tepuk dada tanya selera..
Atas kita nak menilai orang sekeliling cam mana..
Jangan terlalu prejudis dengan orang...
Kalo yer pun MAJORITI yang pandang kekayaan...
Bagaimana yang MINORITI??
Masing2 punya pandangan..
Semoga kite semua dapat mencari apa yang diri kite rasa penting..
Bagi aku.. apa yang penting, 
Sama-sama SUKA... Sama-sama NAK... 
Dan niat tu penting.. biar ikhlas.. 
Bila ikhlas.. insyAllah.. akan dipermudahkan oleh-Nya..
AMINNNN!!!

No comments:

Post a Comment