Friday 5 July 2013

Loop Shawl...

Macam-macam ler fesyen tudung sekarang ni..
Elok aku duk layan shawl tutorial kat youtube...
Tup-tup ada tutorial about loop shawl...
Menda plak ni?? Loop? Hula Hoop??
Hahahaha...


Omaigod...
Look so easy..and of coz save more time...
Sebab kejap jer dah siap kan...
Mula la aku melilau cari loop shawl..
Nak order on9, x tau material cam ner kan...
(beside it will take times baru sampai kat i kannn)
So, nak jimatkan masa dan kos..
Aku mula buka kotak baju lama dalam stor...
Haaa.. dah jumpa selendang lama...
Apa lagi, mula la aku cantumkan hujung selendang tu
(Untuk menjadikan satu bulatan giteww...)
Yeay!! dah jadi...
Maka berbekalkan video di atas,
Aku berjaya menghasilkan 4 jenis lilitan sahaja...
Yang selebihnya aku x mampu buat sebab aku x suka pakai inner neck..
Hehehehe....

This one, hanya memerlukan 2 jarum peniti sahaja...

1 broach kecil (untuk di bawah dagu) dan 1 broach besar (utk lekatkan di bahu)
Di sebabkan aku x pakai inner neck/ninja tu, so pandai2 ler korang nak cover kawasan yang berlubang itew... hehehehe....

Yang ni, hanya memerlukan 1 JARUM PENITI SAHAJA... mudahkan!!!

I this one... memerlukan 2 jarum peniti sahaja... Tapi nak bagi cantik, uols boleh ler pakai 3.. ikot keselesaan masing-masing ler...

CAUTION!!
Kalo uols tengok dalam video tu, kesemua tudung pendek di belah belakang,
Tapi labuh dihadapan (menutupi dada)...
So kalo nak beli, cari layang agak lebar sedikit...
Kalo uols rasa susah nak cari loop shawl ni..
Senang jer!!
Recycle shawl lama.. just cantumkan kedua-dua hujung shawl itew...
Sangat mudah!!!

Selamat Mencuba ya!!!

~ E . N . D ~





2 comments: