Monday 15 July 2013

22th : Pacific Rim

Assalamualaikum w.b.t

For the 1st time in my life, aku tengok wayang di bulan Ramadhan...
huhuhuhu...
Tapi aku gi tengok midnite.. gitew...
Balik dari terawih, moreh jap...
Then terus ke GSC Alamanda...
Movie time with cousins (AngahAbe Yeh and Elin)
Since Abe Yeh terbeli one extra ticket,
So aku kidnap anak buah aku, Syafiq to join the club.


Title : Pacific Rim
Duration : 131 minutes
Director : Guillermo Del Toro
Producer : Walt Disney Pictures & Jerry Bruckheimer Films
Cast : 
Charlie Hunnam (Raleigh Becket)
Rinko Kikuci (Mako)
Idris Elba (Stacker)
It's about :
As a war between humankind and monstrous sea creatures wages on, a former pilot and a trainee are paired up to drive a seemingly obsolete special weapon in a desperate effort to save the world from the apocalypse.
(credit to IMDb)

My review:
The Kaiju (raksasa) digambarkan keluar dari dasar laut..
Muncul untuk memusnahkan bumi...
Jadi bagi nak menghalang Kaiju daripada memusnahkan dunia,
Maka omputeh yang hebat (dengan bantuan kuasa2 besar dunia)
Telah mencipta Jaegers iaitu robot yang besar untuk melawan Kaiju..
For me, Kaiju and Jaegers ni terlampau besar..
Semak mata nak melihatnya...
Bila features tu besar, so movement pun macam ala2 lembab la kann...
Mula aku terpikir, kenapa x der Otromen datang tolong kan.. hehehe..
Ye laaa... dah Kaiju tu dah rupa raksasa yang selalu tengok dalam cite otromen kan..
Bagi aku cite ni biasa2 jer... x leh challenge Transformers laa..
Even cite Godzilla pun lagi besh dari cite ni... hehehehe...
Pacific Rim bole di tonton di bulan puasa sebab langsung x der adengan yg menjolok mata...
Kira kategori sopan laa...
Scene paling aku suka bila Mako falsh back masa dia kecik2 dulu...
Pandai gile budak tu berlakon 
Kagum mak buat seketika...

Young Mako played by Mana Ashida

Rating = 3*

~E . N . D ~

No comments:

Post a Comment