Tuesday 9 July 2013

Finally, we meet again Ya Ramadhan!!

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah!!
Bertemu lagi kite dengan Ramadhan...
Syukur Ya Allah!!
Hhmm...
Masing2 duk pikir dah nak masak apa untuk sahur kan.. ^_^
Especially to ladies yg dah ber title isteri / ibu la kan...
Cam aku ni... x der wat preparation apa2 pun..
Setakat perot aku jer kan..
But, for this Ramadhan,
Aku kena ubah sket menu makanan coz I'm a GASTRIC HOLDER kaann..
So x leh la bersahur dengan air kosong & kurma jer...
Agak risau gak coz this is my 1st year fasting with gastric...
Semalam, sempat singgah kat kedai Darussalam (kedai runcit)..

Quaker Oatmeal
My cousin  Amal  cadangkan untuk makan oat ketika bersahur..
Dari dulu, tekak aku x leh terima makanan ni..
But this time, for the sake of my stomach... I'll Try...


Milo Hi-Fibre
This is my favorite...
Boleh minum time sahur... mahupun waktu berbuka...

FYI: aku x leh minum air sejuk waktu berbuka..nanti aku uweeekkk!!!


Susu Soya
Ini akan diminum selepas solat maghrib or after Terawih.. Yummy!!



















Anlene
Haaa... ni minuman wajib aku...
Tapi x tau nak bila time mana...
Sebab dah ada milo.. susu soya..
X per... puasa sebulan kan..
So boleh rotate lerr... hehehehe...















Semoga ibadat puasa aku berjalan dengan lancar..
Mintak dijauhkan ler gastrik tuu..
Mintak dijauhkan juga dengan stress (salah satu punca gastrik)..

~ H a P p Y   F a S t i N g  ~

2 comments: