Wednesday 13 March 2013

It's Movies Time!!

Assalamualaikum w.b.t!!

Sekarang ni,
Banyak masa lapang aku.. (since work at Cyber)...
Dulu, selalu out station..
Every month mesti kuar pasal kerja..
Sampaikan my frenz said "Susahnya nak hang out dgn u"..
Tapi sekarang,
Masuk 7.30 pagi, kuar TEPAT 4.30 petang...
Out station memang x der laaa....
So, masa free aku memang banyak...
Diselit plak dgn keserabutan di office...
Aku cuba isi masa lapang aku dengan sesuatu yang menyeronokkan...
Apa aku buat??
IT'S MOVIES TIME!!...
Percaya atau tidak, this year...
Aku dah tengok 8 movies!! 
Tu baru bulan Mac...
Kalo last year, blom tentu sampai 8 movies untuk sepanjang tahun....

Filem yang aku tengok:

☻The Impossible
Citer ni memang best!!
Based on true story... pasal Tsunami di Phuket...
Perghh!!! siap menjerit-jeit tu...
Bukan takot.. tapi seriau bila tengok luka dan keperitan mangsa Tsunami...
Lakonan Naomi Wyatt memang best!!
Yang bawak watak anak dia jugak best..
Terasa real jer Tsunami yang melanda tuu....
Tapi laaagi best kalo cite ni, ada salah seorang dalam family tu meninggal..
Baru ler touching sket kan...
But it's based on true story...
So live with it laaa...





☻ MAMA
Tengok title, mesti ingat cite pasal ibu2 kann...
Sort of laa.. the thing is... MAMA tu hantu...
Mengisahkan 2 beradik yang ditinggalkan di dalam hutan
Selama 5 tahun duk dalam hutan tuu...
Bila dah jumpa, bawa balik rumah.. duk dgn pakcik dia..
Skali "Mama" tu ikot skali..
Creepy kan!!
Pas tu boleh plak jelez bila budak2 tu dah mulai suka pakcik and aweks nya..
Nanti cari ler DVD citer ni...
Sure korang jerit2 dalam rumah... hehehehe..




☻ A Good Day To Die Hard
What can I said.. I ♥ Bruce Willis...
Walaupun dia dah tua.. aku memang suka lakonan dia...
Beside, aku memang follow cite Die Hard..
Tapi aku lagi suka yang last movie yang dgn anak pompuan dia..
This one, ok laaa... kalo sapa2 yang suka action movies kaaann...
This time dia gi cari anak lelaki dia plak..
Sampai ke Russia tuuu...




☻Husin, Mon & Jin Pakai Toncit
Disebakan kehebatan Hantu Kak Limah...
Maka aku teruja nak tengok sequel cite tuu...
Tapi HAMPA!!
Tak best langsung....
Tapi dah duk dalam cinema tu, malas lak aku nak kuar kan...
So layan jer laa..
Sampai satu part tu, aku boleh lelap...
To those yang tak gi tgk kat panggung tu, GOOD!!
Tengok jer kat YouTube or Astro Best..




☻ Beautiful Creatures
Not really my selection..
Tapi sebab nak tengok wayang gak..
So bantai jer la cite mana2 yang available on that time...
Jalan citer best...
Cuma pengisian yang terlalu panjang...
Citer ni pun lebih dari 2jam 30 minit...
Penat aku!!!
Pasal witch yang jatuh cinta dengan manusia biasa..
Tapi watak hero dia, Ethan, memang cute ler...




☻ Cloud Atlas
Satu lagi cite yang panjang dan sangat mem boring kan..
Actually, worst than Beautiful Creatures..
Bila tengok 'A' list actor such as Tom Hanks & Halle Barry..
So, ingat kan best...
Rupa-rupanya... memang tak ler!!
Dalam satu citer, ada 5 kisah kehidupan manusia dari zaman yang berbeza..
Nak relates dari satu zaman ke zaman yang lain, memang penat..
Mungkin aku lembab or cite ni yang lembab...
So selama 2 jam 30 minit, aku masih confuse bila tengok cite ni..



☻ Rock oo : Rimba Bara Kembali
Another film by Mamat Khalid...
Bagi yang membesar di era kegemilangan Rock...
Memang suka la cite ni (termasuk aku!!)
So, kalo korang kata x best...
Aku x kisah!!! hehehehe...
Cite ni adalah sambungan filem terdahulu "Rokers"..




☻ Jack The Giant Slayer
Aku suka cite ni...
Kalo tengok 3D mesti best kan...
Watak2 dalam cite ni cam kelakor jer....
Tetiba jatuh cinta dengan Evan McGregor..
Masih ditayangkan di cinema yang berdekatan...
Apa lagi, pi la tengok... hehehe...



So far, ini lah movies yang aku tengok...
For the next showing, I'm looking forward to watch :

◘ G.I Joe : Retaliation 
Release date : 28 March 2013

◘ The Host
 Release date :  4th April 2013

◘ Iron Man 3
Release date : 25 April 2013

◘ Fast & Furious 6
Release date : 23 May 2013


No comments:

Post a Comment