Friday 14 December 2012

Upgrading Ur Life...

01 Safar 1434H

Assalamualaikum w.b.t!!

Alhamdulillah.. dah masuk pertengahanan Disember...
Another 2 weeks dah masuk tahun baru... Yeay!! [makin tua la mak]
Sepanjang 2012 mesti macam-macam dah berlaku dalam hidup korang kan...
Yang pasti, banyak dah "upgrade" kehidupan masing-masing kann...
Dari naik bas dah beli keta...
Dari single dah Ehem!! Ehem!!
Dari sorang anak dah bertambah jadi dua...
Dari muda dah kena tambah setahun lagi umur tu kan...
Tapi,
Yang paling best dari telefon cokia.. dah pakai smartphone...
Kelass.. internet dihujung jari katanya!!
Masih ingat lagi aku.. masa mula-mula pakai handphone...
Besau x hingat!! Pas tu makin lama makin kecik size nya...
Lagi kecik... lagi mahal ler harganya kaaann...
Tapi,
Sekarang ni.. lagi besau lagi mahal...
Lagi banyak application, lagi canggih.. lagi mahal...
Semua nya nak main yang "touch screen" jer...
Aku ni x der la secanggih mana pun kalo bab2 pakai handphone ni..
selalu lambat dari orang lain....
Bila semua orang dah lama pakai smartphone...
Aku baru nak pakai... Mak x mampu noks!! hehehe..
Korang nak tengok tak my 1st handphone??
Jeng!! Jeng!! Jeng!!

Nokia 5110
Kelass kan... Abang aku yang sulung bagi...
Katanya senang adik dia nak guna masa di UiTM (late 90's)
Masa tu, starter pack Hotlink almost RM240++ {sekarang ni RM10 jer]
Then aku upgrade lagi...

Yang ni pun aku dapat secondhand jer... Sapa lagi kalo bukan abang aku yang kasi...
Nokia 3310 ni sangat lasak... Paling best bila main game snake tu kannn...
Then upgrade lagi...
Nokia2300...
Cute kan!!! suka kombinasi color tuu... nampak girly sangat...
Then aku upgrade lagi...
Alcatel..
Time tu rasa macam dah canggih sangat sebab screen color kan...
dan size nya memeng kecil & cute..
Bila dah tamat zaman aku sebagai student,
Bila aku dah mula pegang duit sendir....
Aku upgrade lagi...
Samsung..
Actually bukan model ni... aku sendiri dah x ingat nama apa...
Tapi ala-ala this one laa.. pearly.. flip...
Kemaruk winter sonata katanya..[dalam drama tu kan semua pakai flip phone kannn...]
Yang ni aku aku beli dengan duit sendiri tapi Abah top up sket... huhuhu...
Then aku upgrade lagi...

Motorola L6...
Perghh!! dah la nipis.. Dah x main la polyphonic tones...
Kira puas hati ler kannn...
Bila balik kampung.. semua kata aku orang kaya sebab pakai telefon nipis..
Padahal aku beli dalam RM600 jer..
Then aku upgrade lagi...


 Actually aku beli Sony Ericsson yang hitam tu dulu....
Then gedix nak yang Walkman W901i tu plak... kononnya senang nak dengar lagu kann...
Puas hati ler sebab merah menyala uols!!
Kalo nak tukar lagu, kite shake shake jer...
Tapi yang hitam tu x lama dgn aku...
Diambik pencuri bodoh masa dia pecah rumah aku duluu.. (2008)
Sib baik masa tu yang merah tu aku bawa gi opis..
Then... aku upgrade lagi...




Mak tengah verangan dengan Nokia E5...
AKu beli last 2 years... dekat2 nak raya gitew...
Masa tu siap cakap dengan my Mom...
This is the last i tukar phone coz I've got everything with E5..
Tapi janji tinggal janji...
Aku aku upgrade lagi... [Bila la nak abes upgrading nih!!]

Ini la hand-phone paling mahal aku beli... perghh!! rasa x percaya laks...
Dulu aku selalu cakap dengang kengkawan...
Wat per membazir ribu2 beli hand-phone kan..
Akhirnya... kata-kata tu memakan diri aku sendiri...
On Jan 2012, RM2200 terbang dari poket aku...
Tapi sangat puast hati laa...
Then aku upgrade skali dengan talian..
Pakai Celcom exec+internet.
So broadband aku dah bagi kat my cousin (dia continue bayar)
Hasilnya... bulan2 aku bayar RM100++ kat Celcom...
Tapi x per la kan... Internet/FB dihujugn jari...
Senang aku nak cek tiket murah AirAisa... hehehehe..

Semua phone tu telah di lupuskan kecuali Nokia E5..
Aku masih gunakan nya (prepaid)
Sayang uols nak lupus... Beside, sayang kat number tuu...

La ni... Abang aku duk tayang Galaxy Tab...
Cousin aku plak, dah tayang Samsung Note II plak..
Ayo!! Temptation sungguh!!
Hampir2 nak beli dah...
Tapi sib baik ler aku dapat menahan nafsu kan...
Akhirnya duit yang kononnya nak upgrade (tukar) h.phone sekali lagi
Dah digunakan untuk beli...
 

Hopefully in a future, aku dah x gedix nak tukar phone laa..
But, who know kann...
Lagi 5,6 tahun... gadjet makin canggih..
So kena la mak ikut arus perubahan zaman kan.. [Alasan]
Hehehehe...

No comments:

Post a Comment