Tuesday 4 December 2012

Sharing is caring

Disaat emosi menguasai diri,
Disaat itu juga la tutur kata akan membinasakan diri...
Kenapa?
Kerana disaat itu juga la syaitan berada disisi,
Untuk menyesatkan kita ke jalan yang tidak diredhai...
Copyright Reserved

Kalau cari yang cantik luaran,
Itu bukan aku...
Kalau cari yang susuk tubuh terbaik,
Itu bukan aku...
Kalau cari yang berjawatan guru,
Itu bukan aku..
Tapi,
Kalau cari yang cantik dalaman,
In Sya Allah... Aku cuba!!
Kalau yang sihat tubuh badan,
In Sya Allah... Aku cuba!!
Kalau cari yang satu kementerian dengan guru,
Alhamdulillah... aku di situ!! ^_^
Copyright Reserved

Menasihati orang yang BERSALAH itu,
TIDAK SALAH!!
Tetapi,
Memikir dan mencari kesalahan orang lain
ITU YANG SALAH!!
Copy & Paste ~ TQ Google!!


Aku bukanlah orang yang HEBAT...
Tapi ku mahu belajar dari orang yang HEBAT.
Aku adalah orang yang BIASA...
Tapi aku ingin menjadi orang yang LUAR BIASA.
Dan aku bukanlah orang yang ISTIMEWA...
Tapi aku ingin membuat SESEORANG menjadi ISTIMEWA.
Copy & Paste ~ TQ Google!!

Hidup SINGLE ituTIDAK SALAH,
Asalkan kita TIDAK menggangu yang TAK SINGLE..
Hidup KAYA itu TIDAK SALAH,
Asalkan kita TIDAK menyalahgunakannya ke jalan yang salah...
Hidup MISKIN itu TIDAK SALAH,
Asalkan kita TIDAK mengharapkan belas ihsan orang lain...
Hidup TAK SEMPURNA itu TIDAK SALAH,
Asalkan kita TIDAK menyalahkan takdir semata...
Tapi
ADALAH SALAH 
Bila kita asyik mengeluh itu ini,
Tanpa sekelumit usaha untuk mengubah cara hidup,
Ke arah jalan yang lebih SEMPURNA dan di REDHAI oleh ALLAH SWT...
Copyright Reserved



No comments:

Post a Comment