Wednesday 26 December 2012

Kisah mistik dalam hidup ku...

13 Safar 1434H

Assalamualaikum w.b.t!!

Wah!! tengok tajuk entry semacam jer kan...
Well.. aku rasa bukan aku sorang jer yang pernah mengalami situsi mistik kan...
Ramai yang cakap,
Bila kita rasa something wrong somewhere.. 
Bila rasa seram sejuk...
Mesti cakap itu hanya perasaan kite jer..
Tapi kenapa kite rasa cam tu kan..
Mesti ada sebab kan...

My 1st experience encounter with  paranormal activities was not that good
(Mana ada pengalaman manis kann....)
Masa tu aku baru menjejakkan kaki ke alam sekolah menengah.
Form 1 dah kena duk asrama (Sek. Men. Dato' Ahmad Maher)
Minggu tu bukan minggu balik, so all the students must stay at hostel for the weekend.
So, petang Khamis tu, dah jadi rutin bebudak asrama untuk basuh baju..
Di sebabkan ampaian jauh & penuh, so tingkap dorm menjadi tempat sangkut baju basah kami.
Memang penuh dengan baju kat tingkap dorm aku tuu...
Malam tu (malam Jumaat), cam biasa la kan...
Lepak sampai tengah malam, borak2 sambil makan meggi...
Dalam kol 1.30 pagi baru tido...
Aku punya la ngatuk, letak kepala jer terus lelap
(F.Y.I : Dorm aku menempatkan seramai 20 org pelajar and divided by closet in the middle)
Tapi entah cam ner dalam kol 2 lebih tu, aku terjaga dari tidur...
Cari selimut.. sejuk weh!!
Di saat mata melilau mencari selimut, di saat itu jugak ler mata aku terpandang di tingkap dorm.
Apa aku nampak??
Satu bayangan... berjalan di kaki lima dengan keadaan bongkok...
Nampak dalam bentuk bayang sebab semua tingkap tutup dan di penuhi denga baju2 kami..
Masa tu mana aku tau menda kan...
I said to myselft "Oooo... rajin nya kakak senior cek bilik junior"..
Tapi masa tu heran gak.. sebab dia jalan smooth giler.. cam jalan atas skateboard pulak..
Bayangan tu 2,3 kali buat lintas langsung...
Aku x ambik port sangat.. jumpa jer selimut (Jatuh di kaki katil)
Terus lelap..
The next day, bila aku cerita kat kengkawan..
Semuanya terdiam!! Saling berpandangan...
Dan masa itu juga aku tahu yang aku lihat itu bukan kakak senior!!
Mami!!! nak balik!!!...hehehehe...
Ini la dorm kami... Abaikan wajah2 suci murni itew...
Pernah terjadi (dalam tahun yang sama)...
Aku bangun dari tidur, baju tidur aku terbalik!!
Yang depan di belakang....
Confuse aku!! Mistik kann!!
Sepanjang aku di asrama SMDAM, memang banyak citer2 mistik..
Dan aku rasa semua asrama memang cam tu kot...

Bila aku masuk UiTM Kampus Machang,
Mistik tetap hadir dalam hidup ku...
Pernah terjadi di sewaktu malam di saat hujan turun renyai2...
Aku terdengar sorakan kuat dari Dewan Serbaguna...
Actually, dalam jam 8 mlm sebelum tu, memang ada tournament badmintan kat dewan tuu..
Dalam keadaan hujan, kol 3 pagi... takkan masih ada orang bersorak di dewan kan..
Eh!! macam ler bilik aku ngadap dewan tuu...
Seram mak!!

Abes belajar, aku kerja kontrak di Kementerian Dalam Negeri (KDN) Putrajaya.
Yang ni bukan aku yang nampak...
Tapi officemate nampak aku...
Cam no tuu...
Masa tu kami out station ke Penang.
Aku sebilik dengan Ros, Kak Ina sebilik dengan Kak Jem.
Masuk hari ke-3, Kak Jem kena balik Putrajaya...
So Kak Ina sesorang ler kat bilik tuu..
Aku dah ajak dia untuk tidur jer kat bilik kami.. tapi dia x nak..
So malam tu, terpaksa ler kak Ina lihat "aku" duk tercongak depan dressing room sambil charge handphone...
Tak suka tau... dalam banyak2 orang kenapa benda tu nak menyerupai aku kan...

Masa aku kerja kontrak kat KDN (rasa cam pendatang plak)
Aku tinggal dengan family abang aku di Presint 7.
Pernah terjadi, aku dengar suara budak duk jerit "Ayah!! Ayah dah balik!!"
Anak sapa yang x tido lagi ni!! Tengok jam... kol 3.15 pagi!!
Haishhhh!! Biar betul... Takkan dalam waktu cam ni budak tu x tido lagi...
Dah ler suara cam ceria semacam jer kannn...
Banyak kali jugak aku dengar suara budak tuu...
Tapi aku abaikan dengan baca ayat Kursi banyak2...

Aku nak share sket dengan penghuni Putrajaya...
Korang mesti selalu dengar bunyi guli jatuh kan...
Tak kira la di kuaters ker... di office ker...
Mesti ada kan..
Pas tu, kalo kat rumah mesti dengar orang atas duk heret kerusi...
Duk main lompat2...
Kalo rumah apartment cam lojik la kan sebab ada orang tingkat atas..
Kalo rumah teres??? Jawab sendiri ler... hehehehe...

No comments:

Post a Comment