Thursday 16 October 2014

MengeTEH at Teh Tarik Place Putrajaya

Assalamualaikum w.b.t!!

Dah lama aku tak jalan-jalan cari makan kan. Yesterday, after kursus (abis awal) so sempat ler aku singgah kat Ayer's@8 di Presint 8. Dekat jer dengan rumah aku. Sebab dekat ler membuatkan aku lemau nak gi.. Kebetulan aku dengan Kak Hasni (officemate), so ada geng la nak gi ke sana. Kebetulan jugak dia tak pernah lepak kat area situ.. Apa daaa.. sia-sia jadi orang Putrajaya kalo x pernah lepak kay Ayer's @8 tuuu... hehehe..

Tempat yang di tuju ---> TEH TARIK PLACE

Actually dah lama nak gi lepak kat situ, tapi x berkesempatan. Waktu kami sampai tu masih awal. So orang x ramai. Bagi yang 1st time pergi cam aku ni, rasa cam jakun laa.. cam ner nak order, harga mahai kaa... sedap kaa... Well, that's the point Jalan-Jalan Cari Makan. Kalo sedap boleh repeat visit.. kalo tak sedap, SIAP KO!! highlight dalam BLOG ler... hahaha..

Kat sini, korang kena tulis order dalam pamplet yang di bagi. Then terus hantar ke kaunter. Cashier terus calculate harga makan. Bayar then dia bagi nombor. Your orders will be sent later. Lama jugak aku mentelaah menu dengan Kak Hasni. Harga dia tu standard ler.. tempat cam tu kan.. agak mahal ler. For me, kalo mahal tapi makan SEDAP, x der masalah kan. Since lepak kat TEH TARIK PLACE, harus ler order teh tarik kan... dah memang specialty dia kan. Makan plak, Kak Hasni order popia goreng dan aku bihun goreng Singapore. 



 Kami order TEH TARIK (HOT) RM3.10



 Bila dah siap bayar, uols akan diberi number.

 Teh tarik RM3.10. Rasa? Biasa jer... 

 Terkedu aku tengok POPIA GORENG RM2.50. Memang pekerja dia cakap dapat 3 biji tapi aku duk bayangkan besar.. paling2 tak size ibu kaki kan.. tapi yang dapat size ibu jari tangan jer... 
HAMPEH!! (dah la sejuk senyet!!)
Jangan order!! Buat sendiri lagi sedap

Bihun Goreng Singapore RM7.50
Rasa dia not bad. Boleh repeat order nanti

Kesimpulannya, kalo setakat nak minom teh tarik with magnificent view (tasik Putrajaya, Masjid Besi) boleh la bawa orang kampung yang datang melawat Putrajaya untuk lepak2 kat situ. Tapi kalo Abah aku, confirm kena marah sebab mahal.. hehehe...

 ♥♥♥ Bon Apatite ♥♥♥

No comments:

Post a Comment