Tuesday 28 October 2014

Birthday Treats @William's Corner Kelana Jaya

Assalamualaikum...

Biasa laa.. bulan Oktober kan bulan Kelahiran. Di sebabkan aku ni ramai yang sayang so ramai ler nak belanja... kaaannn... hahaha.. Walaupun dah seminggu berlalu my birthday (19/10), still ada orang nak belanja/celebrate. Kali ni, abang aku plak nak belanja. So dia la pilih tempat.. Kebetulan plak pak cik aku lepak rumah hari tu, tetiba plak dia ngidam nak makan western.. So, kami menghala ke William's Corner. Aku x tau tempat ni.. kire 1st time ler nak gi kan. Abang aku dah biasa makan kat situ dengan geng2 dia..

WILLIAM'S CORNER
Kelana Jaya 3-1, Ground Floor Plaza Mayang
Jalan SS26/4, Taman Mayang Jaya
Petaling Jaya, Selangor



Kedai nya simple sangat. Style buka meja lipat di tepi kaki lima. Sempoi.. tapi makanan perghhh!!!! Sentiasa penuh dengan manusia. Ada 2 kekurangan di tempat ni:

susah cari parking
Tiada menu (korang kena tengok kat dalam)

Bagi yang tak biasa cam aku ni, mula la rasa terkial-kial di depan kaunter. Abang aku dah order MIx Grill (dia dah biasa makan kan). Aku plak nak jugak ada ayam. So bila tengok menu di dinding yang ala-ala blackboard kat sekolah, mula la BLUR!! last-last aku tengok makanan atas meja pelanggan lain then tanya pekerja nama makanan tu.. sadis!!

 Soda Herbs a.k.a Air sampah (RM8)
Cream Soda + daun pudina + lemon + serai + laici + Asam boi
Strongly recommended for 2 person unless tangki korang besar

 Mix Grilled (RM50)
Beef + Lamb + Chicken + sausage + Beef slice + Chicken slice + mashed potato
Portion for 3 person

 Nasi Goreng Ayam 3 rasa (RM35)
Nasi goreng sangat sedap, sambal dia terbaik whoaa, ayam seekor
(rendang + kunyit + sate)
Portion for 3 person


Naik lebam nak abis kan semua tu. Memang banyak ler.. nyesal plak order nasi goreng tu. Tapi Kami bertiga gigih untuk abes kan. Last2 air sampah aku tapau wat balik. Dah x sanggup nak telan. Total makan RM105. Portion kami malam tu can fit for 5 person. Bagi aku harga dia reasonable..  yang penting SEDAP!!

Selamat Mencuba yer kawan-kawan. Kalo nak gi, jangan lupa ajak aku.. hehehe

♥♥♥ The End ♥♥♥

No comments:

Post a Comment