Monday 26 May 2014

Plushie la pulak!!

Psssttt... uols!!
Mak ada hobi baru tau...
Apa tu?? apa tu??
Hadir nya hobi baru ni membuatkan aku x cukup tido..
Mata hampir rabak setiap pagi bila bangun.
In fact, my free time dah x der..
HBO pun x layan mana dah bila di rumah.
Apa aku buat???

 Nampak tak honey bee kaler biru tu? Haaa.. tu la my 1st plushie yg aku buat

Aku dah kemaruk menjahit
PLUSHIES!!
Apa tuu?? 
Sort of like soft toy but in small size.
Boleh dijadikan key chain..
Freezer magnet pun boleh..
Kalo nak tahu lebih detail, korang google laa...
My 1st attempt, aku buat Honey bee..
Sangat buruk rupanya, but somehow nampak cute sangat
Asalnya one of my officemate (Mary), bring her own plushie ke office.
Cute giler kucing yg dia buat tuu...
A week after that, aku balik kampung.
Shopping kat Tesco Kota Bharu, tetiba nampak gerai Sue Felt.
Kat situ segala mak nenek kelengkapan untuk membuat plushies.
Lupa nak bagi tau, basic material kite gunakan felt.
Then all the sewing item..
Yang penting, KREATIVITI kena ada..
Aku la tuu... hahahaha...
A few of my frenz suh aku jual benda ni...
Eh? ada ker orang nak beli... rasa segan plak kann..
Tapi bila aku promote, macam x percaya ada gak yang berminta dgn hasil kraft aku ni..
So far aku dah jual lebih dari 50 plushies..
So kalo sapa2 nak order, boleh ler..
Hehehehe....


 RM5 for minimum size 8cm x 7cm

 RM4

 RM5

 Yang ni kawan aku order nak bagi kat cikgu di sekolah anak dia sempena Hari Guru

 RM5

 RM5



♥♥♥ The end ♥♥♥

No comments:

Post a Comment