Thursday 15 May 2014

B'day Abah at Restoran KST 3 (Slero Ikan Bakar)

Assalamualaikum w.b.t!!

Nak citer..
Last Sunday (11 Mei 2014), adalah birthday my ABAH!!

HAPPY BIRTHDAY ABAH!!

Kebetulan aku dengan abang aku balik kampung minggu tu,
so kami plan nak wat small celebration laa...
Dan kebetulan jugak, hari tu HARI IBU.
(Yeah... I know, everyday adalah hari Ibu)

Aku plan nak bawa parents makan steamboat kat Betel Valley..
Tapi Abah aku ni perot melayu tegar.. so dia nak makan masakan melayu..
Mula la buntu sebab aku mana la tau kedai makan best2 kat Kelantan kann
Cari punya cari, last2 my mak cik suh try kedai ikan bakar dekat KB.
Actually aku pernah nampak kedai ni... "Restoran KST 3".
Nearby kedai makan New Horizon .. dekat dengan traffic light
Senang ler kalo korang cari..

Kalo korang nak reserved, boleh kol nombor di atas

Masa aku sampai, orang x ramai tapi ada a few table sudah di reserved!!
Macam biasa, Mami serah kat aku jer pilih lauk/menu..
Main gamble jer datang. Tak tau sedap ke tak.. mahal ke tak...
Since B'day Abah, buat per nak berkira sangat kannn...

 Pilih jer... then bagi tau nak suh masak apa..

 ada pelbagai air asam.. ulaman pun ada gak..

Makanan laut di bakar di atas dapur arang

 Sotong celup tepung (6 ekor)

 Cencaru masak 3 rasa

 Udang masak cili (sedap sehingga menjilat jari)

 Pari bakar berempah. 1st time aku makan masakan seperti ni.
Bakar tapi rasa ala2 asam pedas.. sangat sedap!!

Ada yang kata x sedap...
Ada yang kata service slow...
Ada kata pekerja nya kurang ramah..
Atas nasib la kot...
Sebab malam tu, masakannya kena dengan selera kami..
Service ok jer...
Layanan dari pekerja ok jugak..
There's nothing to complain about...
Banyak lauk malam tu... Portion untuk 6 orang
Tapi yang makan hanya 4 orang...
total semua RM128!!
Big Bro belanja.. TQ BUJA!!!
For us, harga not bad laa.. nak kata murah tak.. mahal sangat pun tak..
Kira affordable laa...

With my king & Queen!!


♥♥♥ The End ♥♥♥


No comments:

Post a Comment