Wednesday 19 February 2014

My Weekend ~ The Engagement

Assalamualaikum w.bt!!

What??
Engagement?? Siapa?? Aku?
Haahaha.. I wish!!
This is my cousin's engagement daaa...
Pada 15 Feb 2014 (Sabtu), maka berlangsung la majlis tunang bertunang nih!!
Between my cousin, Hafizi (EG) with his "gewe", Dina...
Jam 12.30 tengahari kami semua berkumpul di basement parking di Masjid Sultan Mizan Putrajaya
Agak ramai yang join.. lebih kurang 15 keta..
Ianya melibatkan keluarga dari Kelantan, Kedah (pakcik aku kahwin dgn org Kedah noo)
Dan jugak kawan2 bakal pengantin.. Cewah!!!
Tempat yang di tuju --> Olak Lempit, Banting.
Lebih kurang 30 minit dari Putrajaya.
Sampai di rumah Dina dalam 2 petang. Panas weh!!!
Majlis berjalan dengan lancar..
Seronok pulak bila dengar orang2 tua berkias-kias ni kaann..
Bahasa disusun seelok-elok nya..
Tetiba aku rasa nak jual pantun.. hahaha...
Alhamdulillah.. dalam kol 3.00 petang maka dengan rasminya Dina menjadi tunangan EG..

TAHNIAH UOLS!!!

Lepas jer acara sarung cincin.. snap sana sini...
Maka sampai ler ke acara kemuncak..
Apa lagi.. MAKAN daa.. lapar weh!!
Menu yang di hidangkan memang sedap..
Banyak betul yang dihidang dari segi lauk pauk mahu dessert..
Tapi apa yang paling aku suka ialah NESCAFE panas..
Perghh!! memang terbaik dari ladang kelapa sawit daaa...
Tapi memandangkan waktu memang panas... hangat..
Aku hanya mampu minum segelas jer..
Nak tapau rasa malu plak.. hehehe..
Anyway, million thanks to Dina and her family...
TQ for the hospitality...
Dah x sabau plak aku nak tunggu kenduri mereka tuu... (bulan September)
Kenduri aku?? tunggu jer laaa... hehehehe...

Kat basement pun jadi.. janji baju vogue.. hahahaha...

Me & Aisyah.. abaikan my face expression..

 The Hantaran

 Yang atas dari pihak perempuan, yang bawah dari pihak lelaki

 Mini pelamin

 The ladies from my side. 

Congrats dear..


Dear EG & Dina,
Congratulations on your engagement! 
You make a wonderful couple..
Wishing that this be just the start of a long and
wonderful journey.

*To the rest of my family members yang x dapat join di atas kesulitan yang x dapat dielakkan...
Sila baca blog saya... hehehe..


2 comments: