Tuesday 14 May 2013

Nampak sangat nak suh aku tukar keta...

Assalamualaikum w.b.t!!!

F.Y.I, dari awal Mac hingga sekarang
Aku didatangi masalah pasal keta aku... bertimpa-timpa...
Mula2 tukar gear box (terbang RM3600)... isk!isk!isk!
Pas tu Lampu brek x padam walaupun dah dimatikan enjin....
Pas tu aircond mula buat hal...
Mula tu ingatkan gas abes.. so gi top up gas kat kedai..
Selang 2 hari, x sejuk balik...
Abang aku (yang sulung) tolong settle kan masalah..
Dia la yang duk bawa keta aku ke workshop...
Mula2 hantar ke Dengkil...
Abes dalam RM90.. ntah apa yang di baiki... aku pun dah lupa...
Selang 2 hari... oh no!! still rosak...
Rupa2 nya cooling coil retak/bocor...
Maka terbang RM480....(kali ni baiki kat kedai kwn abg aku di Subang)
Selang 2 hari... aku menangis lagi...
Still the same...
Apa masalah ni????
Maka abang aku bawa ler keta aku tu jumpa "Doktor Pakar bahagian Aircond"...
(Orang yang sama tukar cooling coil)
Dia pun x tau apa yang rosak... abes semua di buka bahagian depan keta aku tuu...
Warded for 1 nite... dia nak tengok lebih detail..
The next day, seems ok... so abang aku bawa balik keta tu..
Bayar dalam RM150.
Tapi Mekanik tu siap pesan, kalo within2,3 days masih berulang masalah aircond,
Dia suk ambik balik duit tuuu...
Maka aku pun berdoa dan berharap..
Dah 2 bulan lebih aku duk hadapi masalah aircond ni...
Maka, selang 2 hari... apa yang aku harapkan hancur bekecai...
Masih x sejuk....
Dan pada masa tu, aku rasa nak humban jer keta dalam tasik Putrajaya...
Sib baik waras lagik...
Abang dah naik muak dengan masalah keta aku...
Aku lagi laaa.... dah x tau nak wat per...
Kalo compressor aircond, baru jer tukar dalam bulan Oktober 2012..
Dah rasa cam kena penyakit misteri jer keta aku ni...
Kena santau gamak nya!!!
Nampak sangat nak suh aku tukar keta baru...
Oh no!!!
Aku masih sayang dengan "Baby Pearl" aku...
Duit dah abes banyak.... x kan nak tukar kot...
For the time being,
Malas nak pikir.. panas pun panas laaa...
Kalo hujan, kite berhenti kat mana2... joing geng motor...
What to do!!
 Kalo duit aku banyak... dah lama aku beli keta baru...
Duk tunggu jugak berita katanya harga keta akan turun selepas PRU13..
Mana?? Mana?? Mana???
Sonyap jo!!!

 My selection...

Yang ni, aku siap gi test drive.... test jer laaa...


Dua ni menjadi idaman aku buat masa sekarang ni....
In sya Allah!!!
Kalo rezeki aku murah....
Someday....

 Tapi, kalo betul2 aku banyak duit... aku nak yang ni... hehehehe....



No comments:

Post a Comment