Monday 12 November 2012

Bekerja... Bukan Berjalan!!

After celebrating Hari Raya Haji, aku ke Kota Kinabalu, Sabah. Bukan makan angin... tapi mengikuti program Hari Bertemu Pelanggan (HBP) KPM. Dah lama aku x tersenarai untuk mengikuti program ni.. hehehe.. Aku ke sana bersama 8 lagi office mate termasuk Bos aku ler.. Selain itu, lebih 20 bahagian dari KPM menghantar wakil ke Sabah untuk memeriahkan program ni. So pagi tu (02 November) boleh dikatakan almost half of the passengers in MH1236 tu adalah warga KPM.. wah!! Seawal jam 6.30 pagi Abah tolong hantar kan aku & Syida ke ERL untuk kejar train 6.50 pagi untuk catch up flight 8.30 pagi. GIGIH!!. Sampai jer di sana.. aku, Syida & Ema (Jumpa dlm ERL) trus check in luggage.. Dalam kol 11 pagi, touch down di Kota Kinabalu International Airport. Ambik masa jugak tunggu luggage.. tunggu bas.. so dalam 1 tgh jugak ler sampai di Promenade Hotel. Ya ampun!! Lembab pulak kat kaunter check in ni... menunggu plak di lobi hotel. Kol 1.30 tgh baru bleh masuk bilik. Aku sebilik dengan Syida (sapa lagi.. hehehe..) Dalam Jam 2.30 ptg trus ke Suria Mall untuk set up booth.

Berbincang strategi bagaimana nak tarik pelanggan ke booth kami.. tapi caption sebenar by Syida, "Malam ni kita cucuk langit"...
Eh!! tiba2 dah siap pasang... hehehe...
Dalam 6.30 petang kami bergegas balik ke bilik sebab malam tu ada sesi taklimat/makan malam di hotel. Dinner yang bersahaja.. tapi makan, BEST GILER!! Sorry... x der pic makan2 malam tu sebab photographer (aku lerr) sibuk duk makan.. sibuk duk Que depan gerai BBQ.. nak makan udang bakar katanya.. tapi dah abes... hehehe...
Perot perlu diikat ketat2 dengan belt untuk mengelakkan diri dari lupa diri masa makan.. hehehe...

On 03 November, bermula la tugas di HBP. Tapi sebelum tu bekpes dulu la kan... ambik tenaga katanya.. mak aih!! Bekpes pun besh jugak... no wonder ler ramai pilih hotel ni walaupun service di front desk lembab giler...
Big bite for big french toast!! Yummy!!

Para petugas dari Unit Komunikasi Korporat

HBP ini berlangsung selama 2 hari. Maka 2 hari jugak ler aku berkampung di Suria Mall. Bermula jam 9.00 pagi hingga 7.00 malam. Tapi kali ni x ramai yang berkunjung.. x tau kenapa... last year, program yang sama di tempat yang sama tapi last year memang orang ramai.. katanya ada artis datang ke One Borneo (other shopping complex in Sabah). So ramai rakyat jelata KK serbu ke sana...

Nak beli tak mampu... Mak mampu ambik gampar dgn signboard jer laa..

Gigih bekerja!!

Booth Urus Setia x leh cantik sangat... yang penting goodies beg banyak ok!!!

Aku suka beg ni... kata2 tu di tujukan kat kedai belakang sebenarnya.. hehehe...

2nd day bertugas, pakai T-shirt senyum sambil senamrobik... perghh!! Berpeluh gak ler...

All of us with Puan Baayah (Berdiri, 2 dari kiri)

Nama Pengarah JPN Sabah almost like nama Menteri Pelajaran. Kebutulan kah?? hhhmm...

On TV???

Program dah tamat.. maka bersuka ria ler depan stage.. orang dah x der kann...

Setelah penat bekerja selama 2 hari (dari pagi ke malam), so malam terakhir di KK, kami lepaskan stress kerja kami di Tanjung Aru...

Tiba-tiba sore eyes!! 

Nak citer sket, masa nak balik ke KL (on Monday), aku dah rasa x sedap badan.. Migraine kot sebab masa aku ke Sabah, penyakit aku tu blom hilang since coming back from Kampung lagi. In fact selama 4 hari di sana, tiap2 hari aku duk telan ubat tahan sakit... so masa di airport tu, rasa x sedap badan. Bakal demam kah?? terus aku cari kawan aku, Subki. Dia tu ibarat First Aid Kits bergerak. So dapat ler panadol 2 bijik. Masa dalam flight, aku duduk di seat 25F. Belakang tuu... Ema duk sebelah aku. Tengok muka dia semacam jer.. katanya kurang sihat.. me too!! Memandangkan dia lebih memerlukan, so panadol tu aku bagi kat dia jer.. 20 minutes after take off.. aku rasa semacam.. berpeluh sejuk.. mual.. sakit kepala.. bibir rasa kering.. perot rasa nak tuutt!!.. hawat ni.. Bila stewardess served makanan.. aku minta fresh orange.. tu dia.. setelah minum 2 teguk jer.. zasss... dah x tahan.. have to visit the toilet.. tengok orang paling kanan, Syidah tengah syok makan. Ema sebelah aku ni, dah tutup mata.. cam no ni... hampir 10 minit aku tunggu.. hiishh!! x tahan ni.. Excuse me ema.. excuse me syida.. aku nak kuar!!!  Bukan migrain.. bukan demam.. tapi keracunan makanan.. ema pun sama.. ya ampun!!! And on the next day, aku dapat penyakit 3 serangkai... demam + migrain + CIRIT BIRIT = 1 hari MC Kerajaan. Never been in this situation. 2 hari x lalu nak makan. demam teruk.. sib baik Mami ada di sisi... hehehe...

Sebelum kejadian.. siap gedik2 dalam flight..

Terpaksa tido untuk menghilangkan ketidakselesaan...

~ Bituai... Bituai... Babai ~

No comments:

Post a Comment