Wednesday 21 November 2012

Kau dan Aku Sama Sahaja..

07 Muharram 1434H

Assalamualaikum w.b.t!!

Kau dan aku sama sahaja...
Makhluk ciptaan Allah s.w.t.

Kau dan aku sama sahaja...
Mencari rezeki yang halal lagi diberkati.

Kau dan aku sama sahaja...
Ada masa BAIK, ada masa JAHAT.

Kau dan aku sama sahaja...
Tiada yang sempurna, Tiada yang hebat melainkan maha Pencipta.

Kau dan aku sama sahaja...
Kalau mati, di kapan kan dengan kain putih (x main color blocking ok!!)

Kau dan aku sama sahaja...
Diberi pilihan antara SYURGA atau NERAKA

Jadi,

Tepuk dada tanya selera...
Beringat sebelum kena...

Yang penting

Ingat LIMA Perkara sebelum LIMA Perkara :
☺ SIHAT sebelum SAKIT
☺ MUDA sebelum TUA
☺ KAYA sebelum MISKIN
☺LAPANG sebelum SEMPIT
☺HIDUP sebelum MATI

Berfikir sebelum Bertindak..
Tutur kata perlu dijaga/ditapis...
Mata perlu dikawal...

Semoga Allah memberikan kekuatan hati dalam menangani noda dan dosa...
Semoga Allah terangkan mata hati kita untuk menilai apa yang ada depan mata...
AMIN!!

*Aku insan yang lemah gitew...



~ Wassalam ~

No comments:

Post a Comment