Thursday 14 June 2012

Kampung Terchenta ♥

Assalamualaikum w.b.t!!

Since May.. kepala otak aku duk pikir.. duk plan.. bila ler nak balik kampung ni.. Tak kan raya baru nak balik kan.. Last aku balik kampung pada bulan Mac.. Hishh!! cam lamo bebenor x balik nih!! Sampai ler masuk musim cuti sekolah.. aku tetap x balik kampung. Tup Tup my cousin upload pic dia berjimba riang ria di kampung with family. Eh!! ni x bleh jadi ni.. AKU KENA BALIK NIH!! Trus check tiket flight... tu diaaa.... mahal nok!! Al-maklum la.. cuti sekolah kan... Last2 aku beli tiket Bus Ekpress (Mutiara). Lama giler aku aku x naik bus balik kampung. Rasa nya 7 - 8 tahun lepas kot. Bila dah beli tiket, baru tau bas tu bas double Decker.. duk atas pulak tuu.. eeee... takot!! gayat!!

08.06.2012 (Jumaat)... Finally aku balik kampung. Keterujaan terlampau nak naik bas. Sib baik la x pening... cuma x lena nak tido jer laa.. Touch down kat bandar KB dalam jam 6 pagi. Mami & Abah sedia menanti gituu... Aku cuti 2 hari. So dapat ler stay kat kampung till 12 Jun. Macam2 aku buat... dan MAKAN!!.. Pergh!! hancuss 2 bulan diet.. tapi x per laaa.. bukan selalu dapat masakan Mami.. makanan Kelantan kan. Kebetulan masa aku balik, pokok mangga lebat berbuah... orang kelantan panggil "pauh riknge" (pauh ringan)... masam... but still sedap sebab makan dengan "colek nisey" made by Abah. Pedas + Masam = Berpeluh mak nok!! Nak buat colek tu senang jer.. just tumbuk nisey (gula melaka) with belacan, garam kasar, gula, kicap, cuka and some chilies for extra hots!! Kalo rasa x leh makan belacan tuu... so x yah la letak dalam colek tuu... tapi x power laaa.. Apa barang x makan belacan kan!! hehehe... Here some picture to share with uols. Haaa.. pic popia tu nampak sedap kan?? Popia Stadium ni buleh didapati di perkarangan Stadium Sultan Muhammad ke IV. Femes daru dulu lagi tuu..


Popia Stadium!! Hanya RM 0.60 satu. Memang sedap!!

Kosu. Come with variety of color. Kire nya cam cup cake versi kelantan ler.. (RM2)

Mini Koci. Comel kan!! (RM2)
 Masa aku balik hari tu.. cuaca agak panas... so pekena air berpeluh ni (minuman sejuk) memang best laa.. aku kan on diet. So minuman manis & bergas memang off the menu laa.. tapi bila balik kampung... semua aku bedal. Salah satu kewajipan aku untuk order teh beng (Beng = Ais). Terbaik wooo... kat sini memang x sesedap yang terdapat di Kelantan.

Singer Beng (Limau Ais), Teh Beng, Hija Beng...
 Cuaca di Kelantan x menentu. Kalo siang harinya panas ceng ceng!! (panas terik la tuu).. bila dah petang2 gitu..mula la mendung... tu diaa.. angin bertiup bukan tahap sesepoi bahasa dah... dah rasa macam dah x der bahasa... sempat aku capture saat2 itu...




Selain daripada xtvt makan2.. aku sempat gak kuar jenjalan dengan parents aku. Ke kawasan bebas cukai Pengkalan Kubor tuu... sampai 2 kali aku ke sana. Shopping set pinggan mangkuk hayun untuk raya nok... sib baik ada mak cik aku kerja Kastam.. hehehe.. Selain tu kuar ronda2 bandar KB tu wajib ler.. tapi kali ni... ronda with mission. Kemaruk nak jersey TRW. Nak beli yang ori mahal plak.. sampai RM89 sehelai. Last2 aku ajak Abah ke perkarangan stadium di KB. Walaupun x ori.. janji aku ado baju tuu...

Timbunan jersey TRW...

Abah.. kalo bab berlakon.. memang TERBAEK!!!
Kebetulan masa aku balik kampung, my Mami demam plak. So petang Isnin tu memang x kemana-mana laa.. so lepak2 rumah... sambil santai2.. aku belasah novel yang ada kat umah tuu... best gak cite dia..



12 June (Selasa) aku balik Putrajaya. Terbang with Air Asia. Suppose depart 9.55pm.. tapi delay till 10.45pm. Sib baik jumpa kawan lama kat Departure hall tuu... borak sakan la aku dgn Amy... Oh ya!! masa di Kelantan, sempat aku jumpa my dear...dear frenzz Tinie... dia nak menunaikan ibadat Umrah 20 Jun ni. So sempat la share sedikit pengalaman aku dgn dia... Semoga Beliau di permudahkan segala urusan di sana nanti...

Sahabat dari Sekolah Menengah... sambung ke UiTM... till now.. ♥ u babe!! Semoga dikau mendapat yang terbaik dari Umrah nanti... xoxo!!

No comments:

Post a Comment