Thursday 7 June 2012

Transformation of My Three Khans

Assalamualaikum w.b.t!!

Ni how maa?? hopefully uols sihat2 hendaknya. Kepada yang berpuasa sunat bulan Rejab tuu.. selamat berpuasa ok. Haa.. entry kali ni aku nak share pasal BOLLYWOOD. Sure masih ramai mengikuti dunia Bollywood ni.. but not me laa.. kalau dulu, memang yer laaa.. aku mmg suka filem hindi cuma lately ni quality filem hindi dah macam di cemari unsur2 barat (banyak adengan menjolok mata)... BUT!! kalo ada my fav. hero.. of coz la aku layan filem tuu... sapa hero tuu?? of coz la Shah Rukh Khan, Aamir Khan & Salman Khan.Ketiga-tiga khan ni mempunyai persamaan yang x der pada hero malaya yang seangkatan dengan nya.. apa dia?? let's cehck it out!!

Shah Rukh Khan ♥

Dilahirkan pada 2 Nov 1965 (47 tahun ok!!). Aku rasa satu Malaysia minat SRK. Kalo tak, x kan ler dapat title Datuk kann... SRK dah berlakon more than 70 films.. tapi x semua la aku tgk.. aku hanya layan yang box office sahaja.. hehehe... banyak filem SRK yang best2... in fact cite Dilwale Dulhania tu aku dah layan more than 10 times.. begitu juga filem Kuch Kuch Hota Hai. Tapi aku pecaya, ada fanatik SRK tgk filem lakonan dia beratus kali... Tapi, apa yang aku nak share skrg ni bukan pasal filem lakonan beliau.. tetapi transformasi SRK.. dari awal pengilbatan (1990) hingga sekarang... percaya atau tidak (bagi aku laa) 3 khan ini.. boleh di katakan "makin tua makin menjadi"... x percaya?? jom kite tengok gambar2 ni.. :

<-- Ini adalah gambar SRK di awal penglibatan dia sebagai pelakon. Kalo x salah masa ni dia berlakom filem Deewana (1992). Muka sqema gitu...








Add caption





---> Haaa.. yang ni pula masa dia menjadi kegilaan ramai dalam filem Dilwale Dulhania Le Jayenge (1995)... Perghhh!! lagu-lagu dalam filem ni sangat2 best... 









 
<--- Ni pulak masa dalam filem Kuch Kuch Hota Hai (1998). Time ni dia dah start nampak hensem gituu..


---> Dalam filem Om Shanti Om transformasi SRK boleh dilihat dengan jelas... tengok la badan dia tuuu... uuuu... (gedix rasanya!!)



--> ini yang terbaru... lakonan beliau dalam filem Don 2 (2011).. walaupun masa ni SRK dah berumur 46 tahun.. tapi tgk la dia... MANTOPSS!!!















Aamir Khan ♥
Ni sorang lagi Khan yang aku follow dari dulu lagi... Di lahirkan pada 14 March 1965 (47 tahun - sebaya dengan SRK ) Orangnya agak rendah dari SRK tapi lebih cute laa.. hehehe.. Let's see the transformation of Aamir Khan :

<--- Muka suci murni Aamir Khan dalam filem Qayamat Se Qayamat Tak (1988) bersama Juhi Chawla (rasanya laa... aku pun dah x ingat)...














---> Filem Maan (1999) sangat2 di gemari oleh rakyat Malaysia..  tisu berselerakkan depan TV masa tengok filem ni... Biasa la cite Hindi kaann.. selagi x bleh nangis sampai lebam mata tu... kire lom sampai tahap Box Office ler kan.. hehehe...Masa ni dia dah makin matang dari segi rupa laa.. tapi imeg rambut gerbang tu tetap maintain nok!!







<-- Ghajini (2008) antara filem fav. aku. Cite dia memang lain dari yang lain laaa... masa ni transformasi Aamir Khan memang ketara. Tengok la pic sebelah tuu.. --> Mantops kan.. dah tua2 tapi mampu bergandingan dengan heroin yang jauh lebih muda dari dia...








Salman Khan ♥

Aku x berapa suka lakonan dia.. tapi aku suka tengok DIA.. cam no tuu?? hahaha...Kebetulan, Salman Khan jugak sebaya dengan SRK. Dilahirkan pada 26 Disember 1965 (47 tahun).. dah berlakon lebih daripada 80 filem.. hebat kan... Let's see the transformation of Salman Khan :

<--- Memang nak tergelak tengok pic Salman Khan masa muda2 dulu.. sangat2 suci kan....












---> Masa ni dia berlakon dalam filem Hum Saath Saath Hain (1999). Masa ni Salman Khan dah nampak "rangup" laaa.. beside watak dia dalam cite tuu menjadikan dia lagi hensem ( bawa watak anak yang baik)



<-- Hambik ko!!! Dia antara pelakon terawal yang mula "bina badan"... bila badan dah ketul2.. semua adengan nyanyi nak di bukakkan baju tu.. tapi lakonan dia x la sehabat SRK or Aamir Khan (bagi aku laa)









When people said that "life begin at 40's"... aku setuju sangat!!! Walaupun usia dah nak masuk 50tahun.. tetap mampu bersaing dengan pelakon2 muda malah dapat bergandingan heroin yang cun lagi seksi gituu... tapi bagaimana pula Hero Malaya  yang seangkatan dengan Khans ni?? Seingat aku kalau dalam era 90-an tuu, yang glamer Mr. Os.. Awie plak br nak berjinak-jinak jadi pelakon... Mustapha Kamal pula dah jadi ala2 rambo masa tuu... apa dah jadi pada mereka sekarang?? adakah menjalani transformasi seperti Khans??







    <-----  BERTUKAR!!! ------>
  (jangan marah ekkk!! hehehe...)










*Pictures --> Credit to google images.

No comments:

Post a Comment