Monday 21 May 2012

And We Are The Champion!! (TRW)

Assalamualaikum w.b.t!!

As we all know, The Red Warrior (TRW) dapat menjulang trophy Piala F.A pada 19 Mei yang lalu. So aku nak share sket ler citer tuu...

All my life, i never been to live game at stadium. Ingat lagi masa aku student dulu2.. abah siap cakap.. "ore tino tok tengok bola di stadium".. agak kecewa la kan masa tuu.. but time have change.. skrg ni semua orang tengok bola. So for the first time (EVER!!) aku dapat menyaksikan secara live depan mata bagi perlawanan akhir Piala FA di mana TRW vs KL Sime Darby di Stadium Nasional Bukit Jalil. So petang Sabtu tu, aku bersiap2 untuk ke stadium. Aku follow family abang aku.. the whole family pergi sebab anak2 buah aku mmg peminat setia TRW. 

Peminat Tegar TRW (Amar, Syahmi & Syafiq)

Dalam jam 6 ptg aku sampai di area Bukit Jalil.. tu diaaaa.... sesak dengan kereta.. main road to stadium already closed!! Panik abang aku cari parking.. last2 kami blok keta orang (for sure kereta penyokong TRW sbb no.plate Kelantan kann...) It's a windy evening.. takot gak kalo hujan.. masa we all sampai tuu penuh sesak dengan lautan merah di perkarangan stadium.. kebetulan pulak penyokong KL Sime Darby pakai baju merah jugak... so seriously sakit plak mata aku sebab semuanya MERAH!!

Saat kaki aku melangkah ke dalam stadium... tergamam buat seketika... lautan manusia di dalam stadium... and with all the banners... sangat2 teruja!! rasa nak menangis pun ada... hehehe... di sebabkn we all agak lambat masuk.. so kena duk seat atas ler.. but still can get the great view... dari jam 6.30ptg kami menunggu.. macam2 gelagat manusia ada... dan yang paling penting... cuci mata la uols!!! x sangka ramai jugak jejaka Kelantan yang "Rangup2" ni... hehehe... 

Empty seat for supporters KL Sime Darby akhirnya di penuhi oleh supporters TRW

sepanjang di dalam stadium.. suasana sangat2 bingit.. bising.. dan semestinya meriah!! tu belum game bermula... yang kelakor nya, bila team KL Sime Darby kuar ke padang untuk warm up.. kena "Boooo" oleh supporters TRW... satu stadium bergema!!! Disaat permaina  bermula.. adrenalin aku bergerak kencang... x dapat digambarkan... kesian kan aku... dah umur2 cam ni baru dapat rasakan suasana live game at stadium... well!! better late than never kaaannn....

Tak sia2 aku bersesak2 di stadium... kemenangan milik THE RED WARRIOR .. perghh!! harus la lepas ni aku akan datang lagi untuk tengok live game... here some pictures to share with uols ok!!

Before the game....
Wau Bulan Gergasi
TRW sedang warm-up
Di saat Kemenangan TRW

Bituai... Bituai... Babai...


No comments:

Post a Comment