Monday 10 March 2014

Bangi Kopitiam [F.A.I.L.E.D]

Assalamualaikum w.b.t!

Sabtu yang lepas (08.03.2014), me and my cousin, Amal
pergi la brunch at Bangi Kopitiam...
Since x tahu nak makan apa kann... so saja try our luck.
Tempat nya cantik.. selesa.. sangat kopitiam katanya...
Since kami berdua ni dalam mood diet..
So x der la nak belasah nasi lemak ayam berempah tuu...
dan memandangkan jam dah 11.30 pagi, x kan nak makan roti bakar plak kan...
so agak lama juga kami duk menatap menu tuuu...

 Cantik kannn..

Meleleh air liur tengok Hainanese Colliseum style chicken rice

 Drinks Selection

Since lepak kat kopitiam kan..
so macam tak sah kalo tak pekena kopi kaaannnn..
So aku order la iced milky coffe original (RM4.50)
lagi pun dah lama mak ngidam nak minom kopi ni.. ≥Ö‿Ö≤
untuk makan plak, aku order Penang prawn Hor fun (RM11.90)
Amal plak order Cantonese Fried (RM11.90).
Actually aku pun cam terliur tengok Cantonese Fried  dalam menu tu..
Tapi nak bagi ada variety sket, so kami order menu yang berbeza..
Macam biasa laa.. bila order.. sure air sampai dulu kan...

 Memang sedap .. betul2 kaw!!

Dalam 15 minit, makanan pun sampai..
Terkejut bila tengok makanan aku...
Ni lori minyak tumpah ke apa ni...
see for yourself laaa...
Portion nya agak sket (mangkuk kecik jer dik non)...
Tumpahan minyak sana sini... sampaikan aku mintak extra plate 
sebab nak buang minyak tuu...

Tumpahan minyak sedang berlaku...

Rasa nya?
Biasa2 sahaja... gambar jer gempak dalam menu..
In fact aku makan x abes pun... entah laaa...
Memang x kena dengan selera aku...
Tapi paling kesian, makanan Amal laa..
Sorry aku x sempat nak snap the pictures..
SANGAT2 MENGECEWAKAN!!
Hanyir... masin... yang ni plak lori sos tiram tumpah..
Ya ampun!!!
Amal hanya makan 3 suap jer...
Entah ler... kalo order roti bakar maybe tak la kecewa macam ni kann..
Bila mintak bill, aku terus cakap dengan staff dia..
Harus la mak complain kann...
Bayar mahal.. tapi makan tak sedap langsung..
Tapi aku cakap elok laa.. x der la nak marah2 ker apa kaann..
Budi Bahasa Budaya kita (walaupun mamat tu orang INDON)
Apa yang bagus, staff dia mintak maaf dan mintak aku order yang lain...
Aku cakap ler dah nak balik, then dia cakap TAKE AWAY  yer kak!!
F.O.C!!
Terdiam aku dengan amal.. then x tahu nak order apa..
Last2 dia suggest to order Chicken Chop..
Hhhmm... boleh laaa...
Ais kosong RM0.90???

So, next time kalo nak gi.. aku order air jer laa..
Tu pun kalo ada orang nak belanja..
Kalo gi sendiri, memang aku tak gi laaa...

1 comment:

  1. dah pernah makan.. kat kat branch PD... memang mengecewakan.. =(

    ReplyDelete