Wednesday 17 April 2013

Biar badan keta kotor, janji kat dalam wangi...

Assalamualaikum w.b.t!!!

Siapa tak suka yang wangi kan???
Bau nya boleh menghilangkan stress ok!!
Tapi kalo yang bau tengit tuu.. bukan setakat stress, tapi migraine skali...
Tapi kali ni aku bukan nak share bau wangi parfume tapi bau haruman untuk kereta...
(Air freshener)

Aku memang suka kalo keta sentiasa bau wangi.
Walaupun badan keta kotor,siap bleh whiteboard (maklum laa. keta aku putih kaann),
tapi dalaman keta mesti wangi....
HARUS!!!

Dulu, aku suka pakai ambi pure yang letak kat aircond tuu...
Tapi ada orang kata x elok.
Kononnya ia akan menjejaskan aircond keta...
Entah ler.. kalo kire lojik macam yer jer sebab benda tu halang aircond kuar kannn...
So, aku tukar air freshener lain...
Currently aku pakai yang ini :


Murah jer, beli kat Hinode (RM5). Kedai tu semua barang berharga RM5 kecuali selected item. Sort of like aromatherapy oil dan mempunyai bekas nya tersendiri...

Haaa... ni bekas dia. Comel kan!!! 

Lepas isi dengan minyak aromatherapy tu, sila terbalikkan botol tu dalam 5 - 10 saat. 
Biar penutup kayu tu basah dengan minyak... Wangi!!! 
Bekas ni pu beli kat Hinode jugaks..  
(of coz la harganya hanya RM5)
Selain guna aromatherapy oil, aku jugak guna ini....


Aku memang suka Glade scented gel...
Benda ni memang sentiasa ada dalam keta aku... 
Actually aku x tau pun benda alah ni orang letak dalam keta...
Until one day, aku tengok kat Astro Ria..
They all pakat usha keta Zizan Razak..
Tu dia, sampai 2 bekas ada..
Starting from that day, aku jadi pembeli tegar Glade scented gel.
Datang dalam 5 haruman (rasanya laaa)
My fav. Morning Freshness...
Tapi, sejak kuar haruman baru "Ocean Escape",
Ia nya mengatasi segala nya...
Memang Harum!! serius ni.... hehehehe...

Last sekali aku guna air freshner yang sembur tuuu...


Yang ni aku sembur sekali sekala jer...
Especially kat kerusi dan karpet kereta...
Aku suka bau nya sebab sangat menyegarkan...
Dan yang paling penting, it's water based!!
So lengkap ler satu kombinasi haruman dalam keta aku...
Bila dah wangi cam tu, memang rasa cam duk lelama jer dalam keta kann..
Sampai anak buah aku selalu cakap, "Wangi nyo keto Cik Su"...
Hahahahaha...
Kawan2 aku pun pernah cakap, "Wangi nya keta anak dara ni"....
Itu makna nya kengkawan selesa bila masuk dalam keta aku kann...
Bior keto buruk, janji kat dalam wangi...
Bior keto kotor (kat luar), janji kat dalam wangi....
Kata nya..... hehehehe..

~ Bye ~

No comments:

Post a Comment