Monday 25 February 2013

Masa kecik-kecik, aku selalu...

Assalamualaikum w.b.t!!

Masa kecik-kecik, aku selalu...
Makan maggi 2 paket, kongsi 3 orang (with my brothers)

Masa kecik-kecik, aku selalu...
Campak pasir atas kepala budak-budak lain.

Masa kecik-kecik, aku selalu...
Gaduh dengan abang aku yang sulung...

Masa kecik-kecik, aku selalu...
Beli "cokelat setan" (bila makan, lidah jadi hitam).

Masa kecik-kecik, aku selalu...
Curi-curi pakai lipstik Mami dalam toilet.

Masa kecik-kecik, aku selalu...
Panjat pokok rambutan, pas tu gayat nak turun.

Masa kecik-kecik, aku selalu...
Main nyorok2..pas tu orang senang jumpa aku sebab chubby kan!! ^_^

Masa kecik-kecik, aku selalu...
Terjaga tengah malam, pas tu takot nak gi toilet sorang2.. terus jerit "Mami!! Nok kencing!!!"

Masa kecik-kecik, aku selalu...
Tido kat rumah Mek (my grandma), pas tu bila terjaga tengah malam, mula la rasa nak balik rumah. Sanggup balik rumah sorang2..(rumah kami berhadapan jer)

Masa kecik-kecik, aku selalu...
Main nyorok2 dalam bilik gelap (tutup lampu).

Masa kecik-kecik, aku selalu...
Jadi tukang basuh pinggan (with my other cousins) setiap kali ada majlis kesyukuran/makan2

Masa kecik-kecik, aku selalu...
Tukar channel TV guna kaki (budak2 kann..) Dulu2 mana ada remote...


Best nya zaman kanak-kanak...
Tak perlu nak pikir masalah krja...
Tak perlu nak pikir  masalah keta..
Tak perlu nak pikir semua nya..
 


No comments:

Post a Comment