Wednesday 18 July 2012

Sanggup ker pakai untuk Raya??

Assalamualaikum w.b.t!!

Hari ni dah 28 Syaaban 1433H. Means that, Ramadhan will meet us within 2 days. Yeah!! Hopefully, to those yang ada 'hutang' puasa tu.. kira dah langsai la kan.. hehehe.. aku nyer baru jer abes bayar dalam bulan Rejab hari tu. Alhamdulillah!! 

Here and there, people keep talking about the preparation for Ramadhan. In fact, sure ramai yang balik kampung this Friday to cerebrate 1st Ramadhan with family at their hometown (aku x balik sbb dah balik minggu lepas). Tapi kali ni aku tak nak bercerita perihal Ramadhan (coz i'll got 30 days to talk about it). Kali ni aku nak sentuh sket tentang orang kite yang dah mula syok nak sambut raya. Hello!!! please laaa... Kat kedai-kedai dah gantung banner raya.. malah yang pasang lagu raya pun dah ada.. Berdo'oh sangat!! (over). Tapi kalo bab tempah baju raya tuu, boleh di maafkan la sebab kebanyakkan tempahan baju raya di ambil sejak bulan 5 hari tu lagi. Aku punya pun baru siap sepasang. Ado lagi 2 pasang.. hehehe...

Kalo beli majalah isu Julai, dah mula kuar resipi kuih raya, fesyen raya.. Haaaa... sentuh bab fesyen raya ni.. aku nak cite sket laaa.. hawat ler fesyen tu over sangat.. Designer tu ingat ada ker orang nak pakai baju cam tu time beraya (especially kat kampung)... agak-agak ler... Nothing wrong to be creative but you should know better about our culture kan... meh sini aku nak share sket bbrp fesyen raya yang x mampu aku nak pakai/nak tengok orang lain pakai masa raya nanti :-

Kalo ler pakai baju cam ni time raya, confirm tetamu beratur nak datang rumah especially lelaki!! Katanya bagus untuk kulit bernafas... mampu??
Yang ni pun sama. Transparent gitu!!

Haa.. yang manis dan menawan. Tapi bleh pakai waktu malam jer laa.. kalo siang hari.. make sure pakai deodorant banyak2.. berpeluh la wei!!
* Designer : Zery Zamry (sorry dear.. design u cantik... tapi agak "sakit mata"  bila tengok bahagian atas tuu.... hehehe)


Yang ni sweet (Red was may fav, color).. but i will cut off the 'bow' tuuu


Luv the color.. tapi x sesuai kot kalo pakai time beraya kat kampung...
* Designer : Rizman Ruzaini

Pssstt!! Jangan lupa datang beraya kat rumah saya yer.. hehehe..
Fabrik sarat.. seem she's add on another 3kg.
Perlu ker Tasha Shila??
* Designer : Hatta Dolmat


Yang kat kepala tu.. confirm sangkut kat ranting kayu...
this dress
* Designer : Hazwani Osman

Credit to ohbulan!

No comments:

Post a Comment