Monday 30 July 2012

I ♥ Fasting Month

Assalamualaikum w.b.t!!

Wow! already 10 Ramadhan.. cepatnya!! Rasa cam baru jer pergi solat terawih malam pertama. Orang kata, masa itu akan rasa cepat berlalu bila kita menjalani kehidupan yang gembira dan penuh makna. Kalo tak, takkan orang cakap "Masa amat mencemburui kita"... Aku suka sangat bulan ramadhan ni... apa yang membuatkan aku suka?? Haaa... apa lagi.. check it out my List laa... :-

○ Solat Terawih
Rugi la kalo sapa2 tak gi solat terawih. datang nya hanya sebulan dalam setahun. Cara paling senang untuk menggandakan pahala kita. Aku solat terawih di surau depan rumah jer.. turun jer lift nampak trus surau.. so lagi la rugi kalo aku x gi solat terawih kan.. Alahamdulillah laa.. kalo Ramadhan sebelum ni aku agak liat nak gi terawih... tapi tahun ni.. syukur sangat2!!


○ Menunggu waktu berbuka.
Haaa... time ni bukan aku jer.. seluruh umat Islam pun suka. Atas meja dah standby milo panas dan kurma. Juadah lain tu ikot mood la kan. Weekend lepas berbuka di rumah abang. Anak buah aku yg baru belajar puasa (6 tahun) punya la x sabar nak tunggu waktu berbuka sampai letak dagu dalam pinggan nasi. Menjerit la aku!!! huhuhu....


○ Sightseeing at Bazar Ramadhan
Yang ni... bagi iman yang x kuat tu, abes laaa... penuh jari bawa juadah berbuka nanti!! hehehe..Aku pergi gak. Bazar Ramadhan Putrajaya...agak happening laaa... yang selalu aku beli kuih talam ubi & nasi kerabu wan atiq (Hancuss diet ok!!)...


Ayam bakar dia mmg best laaa...
○ Easily to loose weight

Ye ker?? Hahaha.. for me, it's work!! Alhamdulillah, 10 hari berpuasa aku dah loose around 2 kg. Ok la tuu.. tapi ada yang berat x turun2 malah gain some weight pun ado.. Hello!! beringat ler sket masa berbuka tu kann.. hehehe..


How about uols? seronok tak Ramadhan kali ni? Semoga ramadhan kali ini membawa 1001 rahmat kepada anda semua... hhhmm... tak lama lagi leh wat entry pasal raya plak kan... hehehe...


~ Wassalam ~

No comments:

Post a Comment