Monday 19 August 2013

Adilfitri ok!!

Di saat "Monday Blues" menerjah ke dalam diri ini
Baik aku update entry aku kannn...
Apa lagi.. let's talk about Raya!!
Last entry aku cite pasal my preparation before raya...
And to be more specific... Kegigihan me & my cousin duk mengadap oven
(baking cookies)...

Raya hari tu, aku cuti awal (3 days before raya)
So on 2nd August (after berbuka) aku gerak balik ke kampung with my 2nd bro & my uncle...
Keta x banyak ok...
Dan abang aku buat kerja giler.. 
Drive mengalahkan Schumacher.. 6 jam ok!!
Normally it will take 7 - 8 hours...
GILER!!!
Sib baik ler selamat sampai...

5 hari aku dapat berpuasa di kampung...
Heaven sangat!!
BABAI DIET, HELLO CALORIES!!! hahahaha
Selalunya, sahur aku just minom jer..
Kali ni belasah nasi sampai 2 pinggan dowh!!!
on 5th August, my unlce ajak berbuka kat rumah dia..
Dah la wife dia masak sedap ok!!

My fav. jubah...


Kalo aku upload pic makan jer...
confirm kena buat entry lain untuk raya kann...
So let cut the craps....
Maka, on 8th August / 1 Syawal 1434H...
Seawal pagi aku dah bangun...
Siap2 kan apa yang patot coz jap lagi nak ke masjid kann..
Usually, for breakfast.. my MAMI akan buat nasi berlauk..
Tapi kali ni dia nak ubah menu...
Tu dia... nasi lemak with sambal paru & kerang..
But, requested by my Abah (perot kelantan kaannn)
So Mami buat jugak ler nasi berlauk ikan ayo!! (ikan tongkol)...

1 Syawal 1434H 


All members in my family....


The ladies... concurring by baju bukit tinggi

With Teacher Amal...

Menu wajib di Kelantan : Ketupat daun palas & Tapai

Depan rumah jer ni....

2 Syawal 1434H
Raya pertama, kami semua tak ke mana-mana..
Just berkunjung ke rumah jiran tetangga jer..
But, on 2nd day of raya..
Mula la jalan ke rumah sedara-mara yang agak jauh sket...
Sebelum tu, sempat ke kubur.. melawat pusara sedara mara kat situ...
Then balik rumah, bekpes... baru gerak..
Kami konvoi 4 biji keta (my family 2 keta, acik's family 2 keta)
1st stop --> rumah Pak Cik Man (adik kpd my late grandpa)

Yang pakai kopiah tu Atok sedara.. with all cucu and cicit

Sakan noo...


Lepas tu, aku ke Open House Dr. Noor (on of our relatives)
Yang ni pun memang tempat wajib aku pergi sebab every year dia buat open house...


Setiap kali pergi.. ni la port yang selalu aku lepak.. 

Since it Friday, so perjalanan agak terhad.
Lepas jer dari rumah Dr. Noor... 
we all terus balik rumah sebab kaum lelaki nak solat Jumaat plak kann..
Petang tu aku x ke mana-mana...
Tetiba rasa penat + malas...

3rd Syawal
Kali ni aku ada 2 jemputan open house...
Satu, rumah my frenz from UiTM --> Azira (nama manja nya Ya)
Dekat dengan rumah aku...
Dia buat open house/house warming..
Memang best giler rumah dia sebab kat depan tu padang yang luas...

This is Ya.. Lecturer at UMK

Lepas dari rumah Ya,
Aku janji plak nak jumpa dengan seorang lagi YA..
My old skol mate...
Kali ni, nak menghala ke bandar KB...
Attend Mainy's Open house (sort of small gath for Maherians laaa)

Hey everybody, this Azura... gojes kan!!!

Mainy (tuan rumah), Yana, Ya, Eli with her new born and me...



4th Syawal
Plan x nak ke mana-mana..
Baju raya pun dah x der nak pakai sebab tailor jahit sket jer..
Tetiba teringat kat Yayah... EH!! jom jumpa...
Kebetulan aku nak beli barang untuk BBQ malam ni..
So, better hang out jap dgn besties...
Nak ke mana?? KB Mall laaa.. hehehe...
Tetiba ngidam nak makan KFC...
Sambil2 makan, aku whatsapp Tinie (my frenz since high skol)
Rezeki uols... dia masak2  untuk a few frenz...
So dia jak ler aku and yayah sekali...


With Arissa... cantik tak baju raya Kak Ton?? hahaha...

5 hari berpuasa... 4 hari beraya di kampung..
Rasa cam x cukup ker..
To those yang aku x sempat nak gi beraya tuu..
MAAF SENSANGAT!!
Next time, bila berkesempatan aku gi rmh uols ok...
apa2 pun...

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI!!
MAAF ZAHIR DAN BATIN

~ Selamat menghadiri Open House ~

~ E . N . D ~

No comments:

Post a Comment