Tuesday 17 February 2015

Egg Frittata kah??



Bahan-bahan (masak half cook):
Isi ayam di potong kecil (nak letak udang pun boleh.. ikot tekak uols la)
Cabbage (potong halus gitew)
Capsicum (potong dadu)
Bawang putih/ merah untuk tumis
Garam secukup rasa

Untuk telur:
Telur 4 biji
Black Pepper
Oregano / basil / chili flake (semua aku campak sebab ado kan)
Letak mayonis sket dalam telur tu ( aku letak mayo Kewpie - LULUS ATKINS)
Garam secukup rasa

How to Cook:
Bahan-bahan kat atas tu uols masak half cook jer sebab nanti nak bakar dalam oven pulak. Sambil2 tu panas kan oven. Aku guna loyang non sticky tapi still aku sapu sket dengan minyak jagung kat based dia tuu.. hehehe. Masukkan telur yang dah di pukul gebu tu.. then ayam yang korang dah masak half cook tuu...Guna suhu 160• bakar dalam masa 15-20 minit.  Bila nampak cam almost cook, tabur paprika, cheese (aku guna cheddar cheese) dan tabur ler sket daun bawang/sup... Pas tu masukkan dalam oven untuk 5 minit SAHAJA.. SIAP!!!

Yes.. I'm atkiners. sebab tu rajin masak sekarang ni walaupun pada hakikatnya Aku tak pandai. So aku masak ikot instinct jer. Tak der nak follow the exactly recipes kat internet tuu... Bila dah masak telur tu, aku nampak cam egg frittata.. eh? sama ker?? hehehe.. x per.. janji sedap!!!

SELAMAT MENCUBA!!

No comments:

Post a Comment