Tuesday 28 January 2014

Anugerah Juara Lagu 28

Assalamualaikum w.b.t...

Masih belum terlambat nak wish TAHNIAH pada Hafiz.. lagu ko memang best dik!!
Tapi aku laaagi minat Hyper Act laa.. Dapat naib Juara pun jadi la kann...

Nak citer...
1st time aku gi tengok live AJL...
Kebetulan my newlywed couple, Elina & Titah ada tiket lebih.
So they all ajak ler me & Shida to join them.. Free kan.. apa lagi.
Tapi pada awal nya di maklumkan seat aku & Shida hanya di aras 3 (Arena), depa dapat VIP ticket..
Tak per laa.. janji ada tiket kan. Tup2 hari nak gi, adik Elle cancel last minutes.
So dapat ler seat VIP jugaks.. Yeay!!

Teruja uols!!

Before the show... 

VIP tiket!! Mula la aku duk terbayang duk sebelah dgn artis2 lain..
paling tak pun duk belakang depa kaa..
Bila masuk jer dalam... tu la view aku (tengok pic di atas).
Jauh jugak!! Seat nun di bawah sana rupa-rupanya untuk artis jemputan & VVIP.
Dan juga peminat fan club yang bawa sepanduk.
Hampeh tul.. Aku rasa aku dah bawa artis dari Pakistan malam tuu.. hehehehe...

Lagu yang di pertandingkan malam tu :

1. Penglipurlara = Hazama feat The Penglipurlara
2. Takkan Terpisah = Black
3. Bahagiamu Deritaku = Hafiz
4. Aku Pelat = Salam Musik
5. In Love With You = Noh Salleh feat Aizat Amdan
6. Bosan = Stacy
7. Kalau Aku Kaya = Altimate feat Awi Rafael
8. Hanya Aku = Hyper Act
9. Tanda Tanya = Azlan And The Typewriter
10. Sahabat = Najwa Latif feat Sleeq feat Syamkamarul
11. Ikut Rentakku = Jaclyn Victor
12. Kau Yang Terindah = Alyah

Bagi aku, sepanjang persembahan malam tu, HYPER ACT paling meletop. 
Kenapa??
this the only performance yang paling havoc.. 
dari awal sampai abis, semua penonton pakat nyanyi sama2.. bergema uols!! 
goose bumps aku tau.. 
Kalo lagu lain tuu, menang sorakan jer laa... 
Persembahan paling best patot diberi pada Altimate & Awi Rafael. 
Best siot bila duit jatuh dari atas.. semua terkinja-kinja nak ambik (walaupun duit tipu kaann).. 
Tapi nak wat macam mana kan. Peminat Altimate tak sekaya peminat Hafiz.. huhuhu...

Bersama artis jemputan dari Pakistan ^_^

Nampak pasangan bahagia kat belakang aku tuu?? Siap tenung2 hokay!!

KEPUTUSAN

Juara : Bahagiamu Deritaku (Hafiz)

Naib Juara : Hanya Aku (Hyper Act)

Ke-3 : Kalau Aku Kaya (ALtimate feat. Awi Rafael)

Vokal Terbaik : Jaclyn Victor

Persembahan terbaik : Hafiz

Malam tu, ada something yang menarik dan hanya penonton di stadium jer yang dapat tengok. 
Yang kat rumah tu memang x tau apa2 la kan... 
Semasa Ziana Zain wat persembahan, di belah atas, di celah2 penonton yang ramai..
muncul Ziana Zain wannabe...


Pakai dress biru.. siap bawa microphone sendiri hokay!! 
Masa Ziana duk nyanyi kat bawah, dia kat atas siap miming and catwalk. 
Walaupun tiada suluhan lampu spotlight, dia tetap maintain miming dalam gelap. 
Masa tu memang gimix stadium. Bersorak!! 
Sorakan itu bukan untuk Ziana tapi untuk KLON Ziana kat atas tuu... hahahaha... best whooo....

~ END ~

No comments:

Post a Comment