Tuesday 1 October 2013

My 1st attempt ~ Meatball Carbonara

Assalamualaikum w.b.t

Bye bye September. Hello October!!! ^_^

Last weekend, aku and my cousin (amal) nak cuba resepi baru.. "Carbonara Meatball". Actually aku pernah beli dengan member aku kat kampung.. Memang sedap ler!! Bila google resepi, macam senang jer nak buat kann... Actually dah lama kami plan nak cuba resipi ni. Tapi disebabkan kesibukan dengan kerja (ye ker?? huhuhu) maka hari Ahad bari2 ni jer baru sempat nak cuba.

Bahan-Bahan nya (ikot resepi sendiri)

  • Meatball
  • Capsicum
  • Onion
  • Makaroni
  • Cheese
  • Carbonara sauce 

Cara masak ikot style aku ok...

  • Meatball di goreng half cook with onion & capsicum (bahan A)
  • Masukkan bahan A, makaroni (yg telah direbus), cheese yg di sagat ke dalam satu bekas
  • Masukkan sos carbonara
  • Letakkan kepingan cheese paling atas
  • Bakar pada suhu 160 - 180 sehingga nampak keperangan
  • Kalo nak best, bila dah masak tu, tabur ler daun sup sket








Walaupun hasil nya x sama dengan member aku buat, rasa tetap ada hokay... yang penting.. LICIN!!! next, boleh improve lagi laaa...

~ Selamat mencuba ~


No comments:

Post a Comment