Wednesday 16 December 2015

Run Megna... Run...

Assalamualaikum w.b.t!!

As you all know, tahun 2015 ni adalah tahun aku yang paling aktif. Berpunca dari penurunan berat badan 20kg, I felt more lighter, more healthier and more confident. Cam ner nak turun 20kg? Buat jer diet Atkins + exercise. Anyway, kali ni aku nak share my new addiction, my new hobby. Dulu memang tak tercapai di fikiran ku nak involve dengan benda cam ni.. Bermula as my normal routine in weight loss, now dah rasa cam x leh tinggal jer xtvt ni.. It's all about my RUNNING!! Pada asalnya, aku jogging sambil lenggang mak limah jer.. pas tu inspired dengan my friends  Nieza yang aktif dengan larian. So aku mula la terjebak dengan acara larian. Bermula dengan Fun Run 3km, and now aku join larian 12km. Insyallah, 2016 akan datang, aku aim for Half Marathon.

9 Mei 2015 : 9To5 Run (5km)

10 Mei : Malaysian Breakfast Day 2015 (5km)

31 Mei : Fan Ran Team Malaysia (10km)

16 Ogos : Run With Us (12km)

5 Sept : MAKSAK 2015 (10km)

17 Oct : Statsrun 2015 (10km)

14 Nov : EE Run 2015 (10km)

Dari 9 event, aku berjaya join 7 jer. Another 2, HRDF tu batal terus due to haze (burn duit aku RM60). Yang satu lagi Penang Bridge International Marathon aku x join sebab celebrate anniversary my parents. For 2016, aku aim 10 larian dan akan cuba for Half Marathon. Mana la tau tahun depan aku dah dapat my ideal weight kan.. kan.. kan...

Oh ya.. kalo korang nak tengok up coming larian, dan x tau nak join cam ner, korang boleh layari web ni : Hooha / myraceonline / themarathonshop
Happy Running uols. Kalo terserempak dengan iols, just say hi ok..

BYE!!

No comments:

Post a Comment